Článek
Automobilky se kvůli testování stále přísnějších norem v reálném provozu snaží dosáhnout nejlepších výsledků za každou cenu. U vozů se spalovacími motory jde o střežené emise, u elektromobilu především o normovanou spotřebu a dojezd na jedno nabití.
Podle výrobce ovlivňují kola včetně jejich aerodynamického odporu 30 procent spotřeby moderního vozu. Nové disky kol mají v porovnání s těmi na spalovací variantě příbuzného SUV X3 o 5 % nižší odpor vzduchu a jsou o 15 % lehčí.
Pokud budeme ve hře čísel, kterou koneckonců výrobcům nutí tuhé předpisy, pokračovat, díky lepšímu toku vzduchu kolem kol a nižší hmotnosti zlepšují pouhé disky normovanou spotřebu elektrické energie dle protokolu WLTP o 2 procenta.
To podle BMW znamená spotřebu o 0,4 kWh na 100 km nižší, tedy 20 kWh na 100 km a o 10 kilometrů navíc, co se dojezdu týče. BMW již dříve oznámilo, že jejich vůz by měl dosáhnout dojezdu na jedno nabití baterie více než 440 kilometrů. Díky soustavě baterií o kapacitě 74 kWh.
BMW se do boje elektrických prémiových SUV pustí se zadokolkou
Jediný elektrický motor u zadní nápravy nabídne 210 kilowattů výkonu a 400 N.m maximálního točivého momentu.
Tyto disky se objeví také na dalších modelech chystané invaze podznačky BMW „i”, tedy na iNext a i4, které se představí v roce 2021. Zato iX3 bychom se v sériové podobě měli dočkat už letos.