Článek
V televizní debatě před prezidentskými volbami řekl Donald Trump, republikánský kandidát na tuto pozici, že „Ford odchází, odchází celá divize malých vozů, odchází z USA a Michiganu tisíce pracovních míst“. Reagoval tak na oznámení o přesunu modelů Focus a C-Max do továrny v mexickém Chihuahua.
Na tohle musel reagovat Bill Ford, výkonný ředitel Fordu. Na slovní atak odpověděl: „Uzdravili jsme se a dokázali jsme dostát všem zárukám – zaplatili jsme všechny půjčky. Nyní je naše firma opět zdravá a je připravena znovu nabírat pracovníky v USA. Stále jsme největším výrobcem osobních a nákladních aut v USA.“
A Bill Johnson, šéf UAW Local 900 (Mezinárodní unie pracovníků pro automobilový, letecký a zemědělský průmysl), k tomu dodal: „Nevidíme rádi, že se výroba aut přesouvá do Mexika, ale ranger a bronco zabezpečí budoucnost všech zaměstnanců v závodu v Michiganu, a to dokonce více než to dokázal Ford Focus.“
Ford Bronco bude
Co tedy z této slovní přestřelky víme? Hlavně to, že Ford Bronco bude. Byl tedy jaksi oklikou oznámen zatím nepotvrzený a utajovaný model. Druhá informace je o tom, kdy bude auto na trhu.
V Mexiku se má rozjet výroba na začátku roku 2018, tou dobou už by v Michiganu měly probíhat práce na uvedení obou modelů do výroby. Takže roky 2018 nebo 2019 nejsou nereálné. Třetí informace je vlastně ta, že Ford Bronco se vrací domů. V Michiganu se vyráběly předchozí verze po dvacet let (1966 až 1986).
A jak bude bronco vypadat? Dáme celou výplatu a ještě pár drobných k tomu, že koncept Ford Bronco z roku 2004, který je na fotografiích, se stane základním kamenem nového auta. Proč? Protože tak silný pozitivní ohlas neměla značka ještě na žádný koncept, který kdy představila. Dokonce ani na mustang ne.
A spojení s Fordem Ranger do jedné továrny je velmi logické. Nové bronco totiž potřebuje nějaký podvozek, na kterém by mohlo být postaveno. A proč ne na podvozku terénního rangeru?