Hlavní obsah

Diessův konec v čele koncernu VW byl plánovaný narychlo, během jeho služební cesty

Odvolání generálního ředitele koncernu Volkswagen Herberta Diesse se začalo rodit v hlavách členů předsednictva dozorčí rady v době, kdy Diess byl na služební cestě v USA. Tvrdí to web Automotive News Europe, který se odkazuje na nejmenované důvěryhodné zdroje. Všechno údajně trvalo jen pár dní. Manažer zůstane u koncernu jako poradce.

Foto: Profimedia.cz

Herbert Diess

Článek

Zdánlivě překvapivé změny v nejvyšších patrech vedení koncernu Volkswagen a automobilek v něm sdružených nejsou zrovna výjimkou. Přesto způsob, jakým skončil generální ředitel celého koncernu Herbert Diess, není zrovna obvyklý.

Aktéři ho totiž, dle webu Automotive News Europe, který se odkazuje na agenturu Bloomberg, začali plánovat za jeho zády - v době, kdy byl na služební cestě v USA. A navíc bylo všechno poněkud narychlo.

Šéf koncernu Volkswagen nečekaně končí

Ekonomika

Rodinný klan Porsche-Piëch, který drží většinu akcií koncernu Volkswagen a také řadu pozic v jeho dozorčí radě, za Diessem vždy stál. To Diessovi pomohlo překonat řadu neshod se zástupci odborů, kteří mají v dozorčí radě také silné zastoupení.

Poslední dobou ale podpora ochabovala. O víkendu 16. a 17. července měly začít v osmičlenném předsednictvu dozorčí rady debaty o tom, jestli by nebyl vhodný termín Diesse nahradit, zatímco je v USA.

Důležitým dnem měla být středa 20. července - tehdy údajně padlo napříč dozorčí radou rozhodnutí, že Diess musí pryč. A také, že vhodným nástupcem bude Oliver Blume, který vede značku Porsche od roku 2015.

Dozorčí rada podle serveru své rozhodnutí sdělila Diessovi 21. července, jen pár hodin poté, co se vrátil ze Spojených států. Dala mu 24 hodin na reakci a on po poradě s právníky souhlasil, že ke konci srpna odstoupí a předá funkci Blumemu.

Neodchází však zcela a nejspíš ani ve zlém - zůstane pro koncern Volkswagen poradcem, píše agentura DPA s odvoláním na nejmenované zdroje. Diess měl uzavřenou pracovní smlouvu do podzimu 2025 a podle zdrojů zůstane v podniku až do jejího konce. Bude dál pobírat mzdu.

Škoda Auto má nového šéfa, funkci předsedy představenstva převzal Klaus Zellmer

AutoMoto

Diess přišel do koncernu VW v létě roku 2015 jako šéf značky Volkswagen. Tehdejší generální ředitel koncernu Martin Winterkorn mu dal za úkol během dvou let uspořit 5 miliard eur ročně. Právě za jeho vedení, v září 2015, se provalil emisní skandál koncernu VW v USA, který později vstoupil do dějin jako Dieselgate.

V prosinci loňského roku Volkswagen pozměnil představenstvo. Diess tehdy přišel o část odpovědnosti, ovšem dostal na starost vedení softwarové divize Cariad. Problémy v jejím rámci však odsunuly uvedení nové, elektrické generace Porsche Macan na trh.

Diess se často dostával do sporů s odborovými předáky Volkswagenu, kteří v dozorčí radě mají polovinu hlasů. Podle slov webu Automotive News Europe se však zdá, že pro jeho konec hovořila silněji nespokojenost rodin Porsche a Piëchů s výsledky Diessových multimiliardových investic do softwaru a elektromobilů.

Související články

Výběr článků

Načítám