Hlavní obsah

Dieselový osmiválec Volkswagenu plní s velkou rezervou emise v reálných podmínkách

Novinky, laz

Osmiválcový diesel v Touaregu možná v dnešní době působí jako dinosaurus, ovšem díky moderním technologiím a točivému momentu položenému proklatě nízko zvládá plnit normované emise v reálném provozu mnohem lépe, než byste od SUV s naftovými 422 koňmi čekali. V testu to ukazuje nezávislá společnost Emissions Analytics.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Touareg V8

Článek

Nejen Volkswagen si během aféry Dieselgate užil své. Popularita vznětových motorů klesá a dnešní optikou je na tyto agregáty často nahlíženo jako na emisní čarodějnice, které je třeba vymýtit z automobilového trhu. A z center měst především, jak ukazují restrikce v evropských metropolích.

Ovšem testy na základě metodiky Evropské unie se zkratkou RDE - Real Driving Emissions v případě nejvýkonnějšího volkswagenu ukazují možná překvapivé výsledky.

Tento cvalík s velkou rezervou splňoval emisní limit oxidů dusíku NOx bez ohledu na průběh trasy, výškové rozdíly a individuální dopravní situaci. V Dolním Sasku byly během testu průměrné emise oxidů dusíku 10 mg/km, v Bavorsku 13 mg/km a v Bádensku-Württembersku 20 mg/km. Průměr všech měření byl 14 mg NOx na kilometr. Limit stanovený emisní normou Euro 6 je přitom 80 mg/km.

Dle vyjádření Volkswagenu za to můžou technologie, mimo jiné vícestupňové čištění výfukových plynů s velkým zásobníkovým katalyzátorem NOx o objemu 2,3 litru a systém selektivní katalytické redukce, lidově řečeno pokročilé vstřikování močoviny AdBlue do výfukového ústrojí.

Nejenže je však motor přiškrcen a čištěn ve výfuku, měření emisí v reálném provozu ukazuje také na to, jak efektivně dokáže obří motor pracovat. Dvakrát přeplňovaný osmiválec totiž při částečném zatížení, které stačí na většinu jízdních situací, pracuje jen s jedním turbodmychadlem a motor netřeba příliš vytáčet.  Maximální točivý moment 900 Nm má totiž šofér pod pravým kotníkem již od 1250 otáček za minutu.

Budoucnost tohoto motoru pod kapotou Touaregu je nejistá. Na trh se totiž chystá verze R se zážehovým šestiválcem a plug-in hybridním ústrojím. Ten nabídne kombinovaný výkon 462 koní a točivý moment 700 Nm a také nižší laboratorní emise. Na čísla emisí z reálného provozu a třeba i s vybitými bateriemi si ale počkáme.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám