Článek
Nejen Volkswagen si během aféry Dieselgate užil své. Popularita vznětových motorů klesá a dnešní optikou je na tyto agregáty často nahlíženo jako na emisní čarodějnice, které je třeba vymýtit z automobilového trhu. A z center měst především, jak ukazují restrikce v evropských metropolích.
Ovšem testy na základě metodiky Evropské unie se zkratkou RDE - Real Driving Emissions v případě nejvýkonnějšího volkswagenu ukazují možná překvapivé výsledky.
Tento cvalík s velkou rezervou splňoval emisní limit oxidů dusíku NOx bez ohledu na průběh trasy, výškové rozdíly a individuální dopravní situaci. V Dolním Sasku byly během testu průměrné emise oxidů dusíku 10 mg/km, v Bavorsku 13 mg/km a v Bádensku-Württembersku 20 mg/km. Průměr všech měření byl 14 mg NOx na kilometr. Limit stanovený emisní normou Euro 6 je přitom 80 mg/km.
Test Volkswagenu Touareg: Jen krůček k dokonalosti
Dle vyjádření Volkswagenu za to můžou technologie, mimo jiné vícestupňové čištění výfukových plynů s velkým zásobníkovým katalyzátorem NOx o objemu 2,3 litru a systém selektivní katalytické redukce, lidově řečeno pokročilé vstřikování močoviny AdBlue do výfukového ústrojí.
Nejenže je však motor přiškrcen a čištěn ve výfuku, měření emisí v reálném provozu ukazuje také na to, jak efektivně dokáže obří motor pracovat. Dvakrát přeplňovaný osmiválec totiž při částečném zatížení, které stačí na většinu jízdních situací, pracuje jen s jedním turbodmychadlem a motor netřeba příliš vytáčet. Maximální točivý moment 900 Nm má totiž šofér pod pravým kotníkem již od 1250 otáček za minutu.
Nejostřejší Volkswagen Touareg dostal písmeno R a baterii do kufru
Budoucnost tohoto motoru pod kapotou Touaregu je nejistá. Na trh se totiž chystá verze R se zážehovým šestiválcem a plug-in hybridním ústrojím. Ten nabídne kombinovaný výkon 462 koní a točivý moment 700 Nm a také nižší laboratorní emise. Na čísla emisí z reálného provozu a třeba i s vybitými bateriemi si ale počkáme.