Článek
Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že do milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňoval manipulovat s testy emisí. Auta díky tomu při kontrolách produkovala výrazně méně emisí než při běžné jízdě.
Soudní dvůr Evropské unie v dnešním rozsudku uvedl, že výrobce nesmí instalovat „vypínací zařízení, která při registrační kontrole systematicky vylepšují výkon systému ke kontrole emisí vozidla, aby se dosáhlo jeho registrace”.
Už v květnu advokátka Soudního dvora EU sdělila, že byl software ve vozech koncernu Volkswagen v rozporu s unijními pravidly. Soud se většinou řídí posudky advokátů.
Nárok na odškodné od Volkswagenu? Čeští právníci hodnotí šance rozdílně
Ve čtvrtek se aférou dieselgate zabýval i německý Spolkový soudní dvůr. Majitelé naftových aut, kteří o emisních podvodech koncernu Volkswagen věděli už v roce 2015, ale žalobu se rozhodli podat až v roce 2019 či později, se náhrady škod domáhat nemohou. Takové žaloby německý Spolkový soudní dvůr označil za promlčené. Podle nejvyššího německého soudu se tak na emisní skandál vztahuje tříletá promlčecí lhůta.