Článek
"V současné době ověřujeme technické možnosti vozidla a jeho aplikovatelnost včetně ekonomické návratnosti, kterou odhadujeme na čtyři až pět let," uvedl generální ředitel DHL Filip Budík. "Věříme, že provozní zkoušky budou úspěšné a příklad DHL bude inspirovat i další dopravce k nasazení vozidel s nulovými emisemi," dodal.
Zkušební provoz v Praze navazuje na aktivity pobočky DHL Supply Chain ve Velké Británii, která již více než rok v provozu zkouší dvanáct nákladních elektromobilů Smith Newton. Nákladní automobil pohání elektromotor o výkonu 120 kW, který odebírá proud z lithium-iontových akumulátorů. Nejvyšší rychlost vozidla je 80 km/h a dojezd podle provozních podmínek a dle typu akumulátoru činí 200 km.
S téměř nehlučným provozem je Newton ideální pro rozvážku po pracovní době nebo práci v klidových rezidenčních oblastech a při použití pro pravidelné trasy s návratem na základnu a vykládkou na více místech.