Hlavní obsah

Devátá generace golfu je v ohrožení, Volkswagen zvažuje jeho budoucnost

Rychlý přechod k elektromobilitě a rostoucí náklady na vývoj a výrobu aut se spalovacími motory mohou stát v cestě Volkswagenu Golf deváté generace. V rozhovoru pro německý Welt to přiznal šéf značky Thomas Schäfer.

Foto: Volkswagen

Volkswagen Golf R 20 Years

Článek

Ještě v březnu loňského roku Volkswagen oznámil, že modely Golf, T-Roc, Tiguan a Passat dostanou nové generace. To mohlo být v případě dvojice kompaktních hatchbacků a kombi poněkud předčasné, protože nově jmenovaný generální ředitel společnosti zůstává ohledně budoucnosti golfu opatrný.

Thomas Schäfer v rozhovoru pro německý list Welt řekl, že rozhodnutí o vývoji modelu deváté generace ještě nebylo přijato.

Šéf Škody Auto končí, povede Volkswagen

AutoMoto

Bývalý šéf Škodovky převzal 1. dubna letošního roku otěže hlavní značky koncernu Volkswagen a zpochybňuje budoucnost modelu Golf kvůli rostoucím nákladům spojeným s vývojem vozů se spalovacími motory.

Očekává se, že přesné znění normy Euro 7, platné pravděpodobně nejdříve od roku 2025, dorazí v nadcházejících měsících, a to podle Schäfera zvedne ceny vozu se spalovacím motorem o 3000 až 5000 eur, tedy asi o 74 až 123 tisíc korun. V Evropě se tak podle něj možná blíží konec aut za 10 000 eur, čtvrt milionu korun.

Schäfer potvrdil, že se pracuje na faceliftu aktuálního golfu v polovině životního cyklu, ale devátá generace je v tuto chvíli nejistá. Poukázal na to, že zkonstruovat nový vůz se spalovacím motorem, u kterého je nepravděpodobné, že bude mít tradiční životní cyklus 7-8 let, se nemusí vyplatit, a dodal, že vývoj vozidel splňujících normu Euro 7 je „extrémně drahý“.

Test Volkswagenu Golf Variant eTSI R-Line: Dynamický elegán

Testy

Že by se v pořadí devátý golf neprodával celých sedm až osm let, souvisí s omezením prodeje nových vozů vybavených benzinovými nebo naftovými motory, které má v Evropské unii vstoupit v platnost v roce 2035.

Současná, osmá generace je na trhu od roku 2019 a pravděpodobně dostane facelift v příštích dvou letech, tedy by se podle předchozích zvyklostí prodávala další tři až čtyři roky.

Potenciální devátá generace golfu by tedy dorazila zhruba v roce 2027, což znamená, že zánik modelu takového, jaký jej známe dnes, by se mohl shodovat se zákazem spalovacích motorů v EU. Některé evropské trhy by se však mohly rozhodnout přejít na elektromobily dříve, což by následně ovlivnilo prodeje golfu.

Státy EU schválily omezení prodeje klasických aut od roku 2035

Zahraniční

Konečné rozhodnutí o tom, zda Volkswagen uvede devátý golf, padne podle Schäfera v příštích 12 měsících.

Budoucnost tím pádem nevypadá růžově ani pro VW Polo se spalovacím motorem. Audi coby značka ze stejného koncernu již uvedla, že se po této generaci rozloučí s mechanicky příbuzným A1, stejně jako s kompaktním crossoverem Q2.

Související témata:

Výběr článků

Načítám