Článek
Ještě v březnu loňského roku Volkswagen oznámil, že modely Golf, T-Roc, Tiguan a Passat dostanou nové generace. To mohlo být v případě dvojice kompaktních hatchbacků a kombi poněkud předčasné, protože nově jmenovaný generální ředitel společnosti zůstává ohledně budoucnosti golfu opatrný.
Thomas Schäfer v rozhovoru pro německý list Welt řekl, že rozhodnutí o vývoji modelu deváté generace ještě nebylo přijato.
Šéf Škody Auto končí, povede Volkswagen
Bývalý šéf Škodovky převzal 1. dubna letošního roku otěže hlavní značky koncernu Volkswagen a zpochybňuje budoucnost modelu Golf kvůli rostoucím nákladům spojeným s vývojem vozů se spalovacími motory.
Očekává se, že přesné znění normy Euro 7, platné pravděpodobně nejdříve od roku 2025, dorazí v nadcházejících měsících, a to podle Schäfera zvedne ceny vozu se spalovacím motorem o 3000 až 5000 eur, tedy asi o 74 až 123 tisíc korun. V Evropě se tak podle něj možná blíží konec aut za 10 000 eur, čtvrt milionu korun.
Schäfer potvrdil, že se pracuje na faceliftu aktuálního golfu v polovině životního cyklu, ale devátá generace je v tuto chvíli nejistá. Poukázal na to, že zkonstruovat nový vůz se spalovacím motorem, u kterého je nepravděpodobné, že bude mít tradiční životní cyklus 7-8 let, se nemusí vyplatit, a dodal, že vývoj vozidel splňujících normu Euro 7 je „extrémně drahý“.
Test Volkswagenu Golf Variant eTSI R-Line: Dynamický elegán
Že by se v pořadí devátý golf neprodával celých sedm až osm let, souvisí s omezením prodeje nových vozů vybavených benzinovými nebo naftovými motory, které má v Evropské unii vstoupit v platnost v roce 2035.
Současná, osmá generace je na trhu od roku 2019 a pravděpodobně dostane facelift v příštích dvou letech, tedy by se podle předchozích zvyklostí prodávala další tři až čtyři roky.
Potenciální devátá generace golfu by tedy dorazila zhruba v roce 2027, což znamená, že zánik modelu takového, jaký jej známe dnes, by se mohl shodovat se zákazem spalovacích motorů v EU. Některé evropské trhy by se však mohly rozhodnout přejít na elektromobily dříve, což by následně ovlivnilo prodeje golfu.
Státy EU schválily omezení prodeje klasických aut od roku 2035
Konečné rozhodnutí o tom, zda Volkswagen uvede devátý golf, padne podle Schäfera v příštích 12 měsících.
Budoucnost tím pádem nevypadá růžově ani pro VW Polo se spalovacím motorem. Audi coby značka ze stejného koncernu již uvedla, že se po této generaci rozloučí s mechanicky příbuzným A1, stejně jako s kompaktním crossoverem Q2.