Článek
Škoda Felicia představená v roce 1959 je považována za jeden z nejhezčích modelů mladoboleslavské automobilky. Designér u moderní interpretace dodržel otevřenou karoserii roadster.
U originálu se inspiroval liniemi a proporcemi. Kabina pro cestující je umístěna mezi koly tak, jako tomu bylo u originálu, odpovídá i dlouhý zadní převis a délka kapoty. Rovněž zakončení karoserie „ploutvemi”, které navazují na zadní svítilny, připomíná originální felicii.
„Snažil jsem se použít aktuální čistý designový jazyk značky a udělat modernější a jedinečnější interpretaci tehdejšího modelu,“ říká Leprince.
„Zvolit si kabriolet bylo pro mě důležité, protože u takového auta vidíte exteriér i interiér zároveň. Lidé si sice auta kupují kvůli exteriéru, ale pak většinu času vidí jeho vnitřek, u kabrioletu je obojí krásně propojené,“ pokračuje designér.
Zaujme „plovoucí“ čelní sklo, které se vznáší v prostoru pár centimetrů nad karoserií a je zahnuté i dovnitř do interiéru, kde tvoří přístrojový štít i displej infotainmentu. Zároveň čalounění přechází až k panelům karoserie.
Škoda Felicia slaví 60 let. Krásný kabriolet na trhu vydržel jen pět let
Francouzský designér Martin Leprince ve Škoda Auto pracuje od roku 2017, podílel se na studiích Vision X, Vision RS nebo Vision iV.
Z výrobní linky závodu v Kvasinách sjelo v letech 1959 až 1964 celkem 14 863 exemplářů Škody Felicia. Řadový benzinový čtyřválec dával z objemu necelých 1,1 litrů výkon 37 kilowattů, 50 koní. V roce 1961 přišel facelift a o 2 koně silnější motor. O rok později i verze Super s motorem 1,2 litru a 41 kW, 55 koní.