Hlavní obsah

Designér si navrhl vlastní Porsche 911 Speedster, automobilka ho postavila

Sběratel a fanoušek otevřených vozů Porsche využil program Sonderwunsch k vytvoření naprosto unikátního vozu Porsche 911 Speedster generace 993, který je teprve třetím na světě. Ve sbírce vyplní důležitou mezeru.

Foto: Porsche

Unikátní Porsche 911 Speedster generace 993

Článek

Automobilka Porsche se během uplynulého víkendu pochlubila dalším produktem svého programu Sonderwunsch, zaměřeného na zakázkovou úpravu vozů. Na akci Monterey Car Week totiž vystavila naprosto unikátní Porsche 911 generace 993 s karoserií Speedster, která se nikdy oficiálně nevyráběla.

Respektive z výrobní linky automobilky sjely pouze dva kusy generace 993 Speedster. První byl vyroben v roce 1995 na oslavu šedesátých narozenin Ferdinanda Porscheho, druhý kus pak v roce 2001, přičemž jeho majitelem je známý komik, a především milovník německé automobilky Jerry Seinfeld.

Nyní vystavený třetí kus vznikl na objednávku další speciální osobnosti, kterou je italský architekt, industriální designér a zejména velký fanoušek i sběratel vozů Porsche - Luca Trazzi. Jeho vůz se přitom od ostatních výrazně liší.

Porsche 911 Turbo slaví 50. výročí speciální edicí. Je plná historických připomínek

AutoMoto

Základem se stalo Porsche 911 Carrera Cabriolet generace 993 z roku 1994, které ale pod rukama odborníků z programu Sonderwunsch prošlo kompletní přestavbou. Některá designová řešení přitom dodal samotný objednavatel Trazzi, který má s designem bohaté zkušenosti.

Vůz dostal širší karoserii modelů Turbo s výraznými nárazníky, retro-inspirovaná zrcátka, 18palcová kola Turbo s černým lakem a žlutými detaily, snížený rám čelního skla a speciální zadní díl karoserie s dvojicí oblouků, který si měl Trazzi navrhnout sám. Speciálně vytvořena byla také látková střecha pro vůz.

Již původní kabriolet byl lakován ve žluté barvě, finální odstín pro Speedster byl ale zakázkově vyvinut a dostal označení Otto Yellow. Inspirací pro označení barvy bylo jméno psa objednavatele. Kabina je čalouněna černou kůží se žlutým prošíváním, má podsvícené prahy, karbonové dekory a ručně vyšívanou žluto-černou šachovnici na sedačkách.

Nejde přitom pouze o retro. Vůz je vybaven LED světlomety s moderním světelným podpisem značky, zatímco v kabině je infotainment Porsche Classic Communication Management, který navzdory retro vzhledu nabízí i moderní mobilní konektivitu.

Poputuje do Evropy

Třešničkou na dortu je pak technika, použitá z modelu 911 Carrera RS. Pod kapotou je tedy uložen 3,8litrový vzduchem chlazený šestiválec, který přes manuální šestistupňovou převodovku posílá na zadní kola 300 koní.

Auto mělo sice premiéru v USA, odtud ale bude dopraveno zpět do Evropy, kde se stane součástí významné sbírky a doplní kolekci modelů Porsche 911 Speedster. Cenu tohoto unikátního vozu ale automobilka bohužel neprozradila.

Porsche 911 už je opravdu příliš velké, zaznívá i z automobilky

AutoMoto

Naše elektromobilní cíle byly příliš ambiciózní, přiznává Porsche

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám