Článek
Řada aut nesoucích se na retro vlně je docela úspěšných – např. Fiat 500 je toho krásným příkladem. Značka Citroën však jednu ze svých největších legend, model 2CV, dosud ani vzhledově nereinkarnovala. Zhostil se toho tedy nezávislý designér Dejan Hristov.

Reinkarnovaný Citroën 2CV
Vzal původní „kachnu“, jak se tomuto lidovému citroënu z konce 40. let minulého století říká, a posunul ji do jednadvacátého století. Má větší kola, tenká světla a celkově hladší linky, ale zároveň zůstává věrná původnímu tvaru.
Zůstávají – alespoň to tak vypadá – i protisměrně otvírané přední dveře nebo okna, která se neotvírají celá, ale jen jejich menší části. Všimněte si absence klasických zpětných zrcátek – nahrazují je kamery na C-sloupcích.

Reinkarnovaný Citroën 2CV
Otvírá se značná část střechy podobně jako u originálu, a také tu je moderní výbava, jako klimatizace, infotainment nebo elektrická okna. Moderní je také pohonné ústrojí – je elektrické, ovšem bez dalších podrobností – a rozměry. Délka je 4241 mm, což je jen o trochu víc, než má současná fabia.

Reinkarnovaný Citroën 2CV
Samozřejmě, tohle všechno je hypotetické – vůz s největší pravděpodobností zůstane na virtuálním papíře a nedostane se do sériové výroby. Je to možná trochu škoda, protože jako moderní městský elektromobil by u zákazníků jistě měl šanci nejen ve Francii.