Článek
Koncept Jaguar C-X75 z roku 2010 se nikdy nedostal do výroby, v rukou sběratelů ale existují čtyři dochované exempláře z filmu Spectre o agentu Jamesi Bondovi z roku 2015.
Britská firma Callum, založená designérem vozu C-X75, provedla přeměnu druhého filmového vozu, včetně vylepšení exteriéru, aktivní aerodynamiky, přepracovaného hnacího ústrojí a nové kabiny.
Nový projekt navazuje na první zakázku z února 2024, což znamená, že specifickou legalizací již prošly dva ze čtyř prototypů C-X75. Nová stavba je údajně dosud nejpropracovanější díky podstatným úpravám.
Jaguar padoucha z bondovky konečně smí na silnice, vyrábět se ale nebude
Tým strávil více než 1000 hodin zdokonalováním karoserie, která u prototypů bývá spasována spíše naoko. Mezery panelů byly zmenšeny a vůz byl přelakován do zeleného odstínu Willow. Mezi další detaily patří rámy oken z broušeného hliníku, leštěná kovová mřížka chladiče, na míru vyrobené víčko plnicího hrdla a akcenty z uhlíkových vláken na zádi. A konečně, zadní světla mají jinou grafiku pro lepší rozptyl světla.
Callumovy úpravy nejen že udělaly superauto krásnějším, nový balíček aktivní aerodynamiky má zvýšit i stabilitu a ovladatelnost a přidat i funkci vzduchové brzdy.
Přesuneme-li se do interiéru, spartánská kabina filmového vozu se proměnila v luxusní a pohodlný prostor. Přepracována byla přístrojová deska, středová konzola spolu s volantem a novými sedadly. Kůže Bridge of Weir má tmavě zelené a krémové tóny.
Otočné ovladače na nakloněné středové konzole jsou vybaveny integrovanými dotykovými obrazovkami, přičemž všechny ostatní funkce se ovládají pomocí panelu na střeše. Technologie byla vylepšena o bezdrátovou nabíjecí podložku, integraci Apple CarPlay, zvukový systém na míru a digitální zpětné zrcátko. Ještě důležitější je, že inženýři konečně přidali i klimatizaci.
Jaguar C-X75 si zachovává původní přeplňovaný pětilitrový motor V8, který je nyní spojen s novou sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou, posílající výkon na zadní kola. Nový software a elektronika činí tento supersport použitelnějším při každodenní jízdě a na povel je k dispozici dynamičtější sportovní režim. Ten zostřuje řazení a odezvu plynu a zároveň zesiluje výfuk.
Nastavení odpružení bylo po rozsáhlém testování upraveno. Dále byl přidán hydraulický systém předního zvedání, který superautu umožňuje přejíždět strmé rampy nebo zpomalovací prahy bez poškození.
Callum neodhalil náklady na modernizaci druhého prototypu Jaguaru C-X75. Uvidí se, zda ho majitelé zbývajících dvou filmových vozů taktéž osloví pro své speciální úpravy a především legalizaci pro běžný provoz.