Článek
Není v Česku člověka, který by neviděl Škodu Octavia třetí generace, ať už v původní formě, nebo po „čtyřokém” faceliftu před pár lety - tohle auto člověk potkává na silnicích denně. Na vývoj obou variant dohlížel jeden člověk, Jozef Kabaň - a ten nyní, po dvou letech u BMW, vzal místo šéfdesignéra značky Rolls-Royce.

Přední světla poslední inkarnace Škody Octavia jsou velmi kontroverzní. Na snímku verze RS 245
„Je velmi talentovaným designérem s působivou minulostí a širokými schopnostmi. (...) Je to pro nás vzrušující doba a těším se, až Jozefa přivítám do rodiny Rolls-Royce,” neskrýval nadšení Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel automobilky.

Rolls-Royce Dawn, zde ve speciální edici připomínající Čechoslováky v britském královském letectvu
Kabaň má za sebou mnohem víc než jen poslední Octavii. Designérský tým Škody vedl od roku 2008 a jeho podpis tak nesou téměř všechny současné škodovky. Mimo to navrhl i duo Volkswagen Lupo a Seat Arosa, prodávané na přelomu tisíciletí, a za jeho životní dílo je považováno Bugatti Veyron.

Model Veyron (na snímku ve verzi Grand Sport) byl prvním silničním autem světa, které překonalo rychlost 400 km/h. Je nejznámějším z Kabaňových děl.