Hlavní obsah

Deset technických zajímavostí o nové Škodě Superb

Novinky, maž

Nový superb přináší v rámci automobilky Škoda množství nových technologií. Přinášíme přehled méně známých zajímavých informací, které jsme objevili buď v tiskových materiálech, nebo je získali cílenými dotazy od konstruktérů z automobilky.

BEZ KOMENTÁŘE: Škoda Superb - jízdní videoVideo: Škoda Auto

Článek

1) Podvozek má Superb III komfortněji naladěný než Volkswagen Passat osmé generace, což bylo záměrem vývojářů. Vývoj třetí generace superbu byl formálně přijat v dubnu 2011, práce probíhaly pod interním kódem SK481.

2) Jde o první škodovku s adaptivními tlumiči (DCC), zajímavostí je, že si systém odladili sami technici Škody. Důvodem byla enormní vytíženost německých techniků z Volkswagenu. Zajímavost číslo dvě: tlumiče u passatu (B8) a Superbu III jsou od odlišného výrobce, nejedná se o stejné díly.

3) Rozdíl v tuhosti tlumičů mezi režimy Sport a Comfort je podle Martina Hrdličky, vedoucího vývoje podvozků a agregátů automobilky Škoda, 30 procent. Vozy Superb s podvozkem DCC mají podélné rameno zadní nápravy uloženo v hydraulickém lůžku, což přispívá k zvýšení komfortu zadní nápravy.

4) Prostornost na zadních sedadlech je v podélném směru větší než v Mercedesu třídy S (ve standardním, tj. nikoliv prodlouženém provedení). Tvrdí to alespoň výsledky škodováckých interních srovnávacích testů, které si v rámci sledování konkurence vytváří každá automobilka.

5) Palivová nádrž se zvětšila, obvykle je tomu u nových modelů přesně naopak, kupříkladu octavia třetí generace si mezigeneračně pohoršila o pět litrů na 50 l. Nový superb pro všechny motorizace nabízí 66 litrů, což je o deset procent více.

6) Maximální vzdálenost, při které funguje klíček Kessy (zkratka z Keyless Entry, Start and exit System) pro bezklíčové zamykání a odemykání vozu, činí 1,5 metru.

7) Proti stejným TDI motorům v octavii mají ty ze superbu klidnější chod díky speciálnímu dvouhmotovému setrvačníku s odstředivým kyvadlem (ten motory pro octavie nemají nikdy) a vyvažovacím hřídelím, které některé verze mají, jiné nikoliv. Všechny motory 2.0 TDI o výkonu 140 kW a 110 kW u pohonu 4x4 mají u Superbu III kvůli redukci oxidů dusíku vstřikování močoviny do výfuku. Doplňování močoviny každých zhruba 15 000 kilometrů probíhá jednoduchým dolitím do modrého hrdla vedle otvoru palivové nádrže. Objem vyhřívané nádržky pro močovinu je cca 13 litrů.

8) V nabídce příplatkové výbavy chybí – stejně jako pro všechny škodovky – vyhřívaný volant. Jde sice o sezónní záležitost, ale třeba takový Hyundai i10 za dvě stě tisíc korun může mít vyhřívání volantu. V Superbu III nenajdete ani masážní funkci pro řidičovo sedadlo, což passat nabízí už od minulé generace.

9) Čelní sklo je vyhřívané po celé ploše vloženou pokovenou vrstvou, která neruší výhled „drátky” jako u některých konkurenčních vozů. Řešení používané superbem snižuje vnější hluk, odrazuje větší část infračerveného záření a snižuje teplotu interiéru, ale zároveň ruší signál přenosných GPS antén, je třeba umístit v interiéru anténu GPS jinam, třeba na dveře.

10) Použití vysokopevnostních ocelových slitin tvářených za tepla se zvýšil z 18,4 na 45,5 procenta. Zároveň se zvýšila torzní tuhost karoserie o 18 procent. Absolutní číslo nám ale tiskové oddělení automobilky Škoda i přes opakované žádosti odmítlo poskytnout. To Volkswagen je sdílnější: u nového passatu, který do značné míry využívá stejnou techniku jako superb, platí následující: sedan má torzní tuhost 25 000 Nm/°, kombi 30 000 Nm/°.

TEST: nová Škoda Superb 2.0 TDI (140 kW) Video: Novinky

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám