Článek
Loni představený Volkswagen Golf ve své osmé generaci sází hlavně na mildhybridní varianty běžných výbav. Ovšem ochuzeni nebudeme ani o rychlejší verze s příchutí motorsportu. Až legendární písmena GTI si podle informací Autocaru na čelo nový Golf připne už na autosalonu v Ženevě, který letos startuje 3. března.

Nový Volkswagen Golf VIII. generace
Navzdory dřívějším spekulacím Britové s odkazem na zdroje v automobilce tvrdí, že nepůjde o hybridní provedení. GTI by se mělo stejně jako v minulé generaci spolehnout na dvoulitrový čtyřválec původem od Audi s výkonem kolem 250 koňských sil.
Nový Volkswagen Golf osmé generace přijíždí s pěti hybridními verzemi

Design s červeným lemem mezi světlomety a drsnější, ale přesto decentním bodykitem je samozřejmostí. Pohon by měl být opět přední nápravy skrze elektronicky ovládaný diferenciál.
Hybridně, dieselově i hodně rychle
Další sportovní deriváty by měly následovat. Plug-in hybrid GTE se má technikou inspirovat ve větším stejnojmenném Passatu, tedy použít čtrnáctistovku s elektromotory.
Nová Škoda Octavia RS má být nejsilnější v historii

Možná překvapivě nepřijdeme ani o dieselovou variantu GTD, která by měla využít dvoulitrového TDI s mildhybridním pomocníkem ve formě startér-generátoru. Vrcholné R by opět mělo mít přes 300 koní z dvoulitrového čtyřválce a konvenční pohon všech kol. Ve hře údajně zůstává i ještě výkonnější „erková” varianta s výkonem kolem 400 koní.