Článek
Co nejméně multimediálních obrazovek a konec přehnaně velkým infotainmentům. Takový je současný postoj nového generálního ředitele Alfy Romeo Jeana-Philippeho Imparaty. Ten chce totiž v čele společnosti prosazovat hlavně auta pro řidiče.
„Alfa Romeo má v automobilovém světě zvláštní postavení. Řidič je v centru vozidla a k dispozici bude mít minimum obrazovek. My totiž neprodáváme žádné iPady s autem okolo nich, ale Alfy Romeo,“ uvedl v narážce na většinu ostatních automobilek, které se naopak rozhodly jít opačnou cestou a displeji nahrazují většinu dříve mechanických částí kabiny.
Takové prohlášení učinil nový generální ředitel pro francouzský server Caradisiac, a to i přes fakt, že automobilka pomalu přechází na vozy s elektrifikovaným, či zcela elektrickým pohonem, ke kterým velké displeje neodmyslitelně patří.
Imparato nicméně věří, že i tak bude Alfa vyrábět hlavně auta pro řidiče. Ostatně, ve své funkci už toho stihl rozhodnout poměrně dostatek. Například to, že Alfa už nebude nadále využívat platformu s pohonem zadních kol, ale přejde na sdílené platformy Stellantis typu STLA. Stejnou bude mimo jiné využívat třeba Maserati.
Zásadní slovo měl Imparato údajně i v rozhodnutí, které vedlo k oddálení premiéry chystaného SUV Tonale. To mělo dorazit už letos v listopadu, nicméně vedení na poslední chvíli přehodnotilo a rozhodlo, že chce, aby měl nový crossover možnost využívat i plug-in hybridní technologii. Výhodou je zlepšený výkon, nevýhodou pak oddálení premiéry na začátek roku 2022.
Francouz Jean-Philippe Imparato byl do čela Alfy Romeo dosazen po vstupu do konglomerátu Stellantis. Před touto funkcí vedl Peugeot.