Článek
Co nejméně multimediálních obrazovek a konec přehnaně velkým infotainmentům. Takový je současný postoj nového generálního ředitele Alfy Romeo Jeana-Philippeho Imparaty. Ten chce totiž v čele společnosti prosazovat hlavně auta pro řidiče.
„Alfa Romeo má v automobilovém světě zvláštní postavení. Řidič je v centru vozidla a k dispozici bude mít minimum obrazovek. My totiž neprodáváme žádné iPady s autem okolo nich, ale Alfy Romeo,“ uvedl v narážce na většinu ostatních automobilek, které se naopak rozhodly jít opačnou cestou a displeji nahrazují většinu dříve mechanických částí kabiny.
Alfa Romeo, Lancia a DS budou nabízet jen elektromobily
Takové prohlášení učinil nový generální ředitel pro francouzský server Caradisiac, a to i přes fakt, že automobilka pomalu přechází na vozy s elektrifikovaným, či zcela elektrickým pohonem, ke kterým velké displeje neodmyslitelně patří.
Imparato nicméně věří, že i tak bude Alfa vyrábět hlavně auta pro řidiče. Ostatně, ve své funkci už toho stihl rozhodnout poměrně dostatek. Například to, že Alfa už nebude nadále využívat platformu s pohonem zadních kol, ale přejde na sdílené platformy Stellantis typu STLA. Stejnou bude mimo jiné využívat třeba Maserati.
Alfa Romeo Tonale se zdrží, nový šéf prý není spokojen
Zásadní slovo měl Imparato údajně i v rozhodnutí, které vedlo k oddálení premiéry chystaného SUV Tonale. To mělo dorazit už letos v listopadu, nicméně vedení na poslední chvíli přehodnotilo a rozhodlo, že chce, aby měl nový crossover možnost využívat i plug-in hybridní technologii. Výhodou je zlepšený výkon, nevýhodou pak oddálení premiéry na začátek roku 2022.
Francouz Jean-Philippe Imparato byl do čela Alfy Romeo dosazen po vstupu do konglomerátu Stellantis. Před touto funkcí vedl Peugeot.