Článek
Zásadní novinkou, kterou verze Octa přiváží do portfolia defenderu, je motor. Zatímco dosud Defender V8 používá přeplňovaný pětilitrový osmiválec s kompresorem, novinka stejně jako jiné modely skupiny JLR přechází na 4,4litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly a mild-hybridní technologií. Tedy pohon, který známe z vozů BMW.
Má výkon 635 koní a 750 Nm, i když toto číslo točivého momentu vzroste na 800 Nm s aktivovaným řízením startu.
To znamená zrychlení z nuly na 100 km/h za pouhé čtyři sekundy. Defender však nikdy nebyl o ohromujícím výkonu na silnici a místo toho se stal ikonou díky své robustnosti a terénní zdatnosti. Land Rover na to ani u této verze nezapomněl.
Nový model je o 28 mm vyšší než standardní defender a má o 68 mm širší rozchod. Je vybaven delšími a tužšími rameny podvozku a nabízí novou technologii odpružení zvanou 6D Dynamics. Toto nastavení se skládá z hydraulicky propojených, plynule měnitelných poloaktivních tlumičů, které podle Land Roveru snižují náklon a naklánění karoserie na silnici a zároveň zlepšují schopnosti v terénu.
Novinkou je také systém, který automaticky detekuje, po jakém povrchu auto jede, a podle toho odpružení optimalizuje. Řidiči mohou upravit nastavení řízení, plynu a odpružení také manuálně.
Vizuálně se vrcholná verze liší 33palcovými pneumatikami Goodyear Advanced All-Terrain, rozšířenými podběhy kol, přepracovanou přední maskou a novým zadním nárazníkem se čtyřmi koncovkami výfuku. Uvnitř má Octa speciální odolné materiály.
Land Rover zatím v Evropě neotevřel objednávky a nezveřejnil cenu speciální edice.