Článek
S miniaturními a velmi levnými vozy pro indický trh se roztrhl pytel. Nejen Tata, ale už i Renault, Suzuki, Hyundai nebo právě Datsun sem umísťují miniaturní autíčka, která v základních výbavách útočí na tu nejnižší hranici cen požadovaných za nové auto.
Datsun Redi-Go je dlouhý pouhých 3430 mm, což je o 249 mm méně než u Renaultu Kwid. Ovšem díky své výšce 1540 mm, sedí lidé dost vzpřímeně, takže má pro ně i tak dost místa. Rozvor je navíc opravdu úctyhodný – 2430 mm.
Zajímavé je, že podvozek patří do rodiny CMF-A, tedy „Common Module Family“, kterým disponuje i jeho nejvážnější konkurent – Renault Kwid. Datsun nabídne pod kapotou tříválec o objemu 0,8 litru o výkonu 40 kW (52 koní) a točivém momentu 75 Nm. Spojen bude s pětistupňovou manuální převodovkou. V pozdější době se objeví i diesel a robotizovaná převodovka.
Datsun plánuje, že Redi-Go, i když je až třetí představený model v řadě, bude ten nejdůležitější. Pomoct mu má cena, která by měla být nižší, než má konkurent Renault Kwid. Odhaduje se, že bude v přepočtu kolem 90 000 korun. Vzhledem k tomu, že dosud nejlevnější vůz Tata Nano zdražil, bude Datsun pravděpodobně nejlevnější auto světa. Ale počkejme na 1. června, kdy půjde Redi-Go do prodeje.