Článek
Dánská automobilka Zenvo odhalila novinku jménem Aurora, ohromující svou nízkou hmotností a extrémním výkonem. Jen její 6,6l dvanáctiválec nabídne 1266 koní díky čtyřem turbodmychadlům a v závislosti na provedení tu je ještě buď jeden, nebo rovnou tři elektromotory.
Aurora bude k mání ve verzích Agil a Tur, jedné zaměřené na sportovní jízdu, druhé spíše na cestování. Ta první k dvanáctiválci přidává jeden dvousetkoňový elektromotor pro celkový výkon 1469 koní, který všechen mají za úkol přenést na asfalt zadní kola.
Verze Agil, na fotografiích červená, má bez náplní vážit do 1300 kg. Má zvládnout zrychlit na 100 km/h za 2,5 sekundy a pokračovat k nejvyšší rychlosti 365 km/h. Ve dvěstěpadesátce na vůz působí přítlak 880 kg i díky obřímu zadnímu křídlu. Zda se to bude nějak naklápět, stejně jako u některých verzí předchozího modelu značky TS1, zatím není známo.
Další hypersport od Porsche? Až dozraje čas, říká šéf
Modrá cestovní varianta Tur je o 150 kg těžší, luxusnější, designově elegantnější, ovšem také silnější a rychlejší. Součástí jejího pohonného ústrojí jsou dva další elektromotory, každý pro jedno přední kolo. Celkový výkon je tedy 1874 koní, což znamená o 0,2 s lepší zrychlení na stovku.
Díky menšímu odporu vzduchu také Zenvo odhaduje, že tato verze dosáhne nejvyšší rychlosti 451 km/h. A obě varianty mají být schopné jezdit i na elektřinu, byť jen asi 34 kilometrů.
Obě varianty mají samozřejmě stejný technický základ v podobě karbonového monokoku. Z něj je valná část vidět zvenčí, stejně jako spousta dílů zavěšení kol a odpružení. „Šasi a součástky aurory jsou uměleckými díly a učinili jsme jasné rozhodnutí, že tyto detaily nechceme schovávat,“ řekl šéfdesignér Zenva Christian Brandt.
Pro šéfa značky Jense Sverdrupa je zase důležitější, aby se do vozu snadno nastupovalo a vystupovalo z něj, a také, aby měl hodně mechanické přilnavosti. Při nedělní projížďce podle něj není třeba velké množství přítlaku.
Automobilka plánuje vyrobit 100 kusů aurory, po padesáti od každé verze. Ceny mají začínat v přepočtu na necelých 87 milionech korun, už nyní však Zenvo hovoří o téměř neomezených možnostech personalizace.