Článek
Do skupiny aut s megawattem výkonu - 1000 kW, tedy 1360 koní - vstupuje další značka. Dánské Zenvo představilo hypersport TSR-GT, který si však už koupit nemůžete.
Novinka vychází ze sportovního modelu TSR-S, který se představil v roce 2018 a byl podle výrobce tak blízko závodnímu autu, jak je to jen možné. Nabídl necelých 1200 koní a největším esem v rukávu bylo zadní křídlo, které se naklápělo i na strany.
Písmena GT v označení říkají, že nový vůz je grand tourerem. Nabízí vyšší míru komfortu a méně divoký design, i když přední spoiler a zadní difuzor jsou pořád velmi výrazné. Místo pohyblivého křídla, které automobilka označovala jako „dostředivé“, tu je pevný karbonový spoiler. Oproti TSR-S je také menší odpor vzduchu.
Směrem k cestování se také změnil finální převod, vůz tak dokáže jet rychlostí až 424 km/h. Tam zasahuje omezovač, takže ve skutečnosti by se nejspíš mohl rozjet i o něco rychleji. Proč automobilka cítila nutnost rychlost takto limitovat, není vysvětleno. Můžeme jedině spekulovat o tom, že některá z komponent vozu - nejčastěji to bývají pneumatiky - by vyšší rychlost nezvládla.
Vůz pohání 5,8l osmiválec vlastní výroby, který je přeplňovaný dvěma kompresory (podle tiskové zprávy opravdu nikoliv turbodmychadly) a dává již zmíněných 1360 koní. Zrychlením na stovku se automobilka nepochlubila, napsala ale, že motor může běžet na palivo E85, obsahující 85 % bioetanolu.
Proč si vůz nemůžete koupit? Cena nebyla zveřejněna, ale není podstatná - vzniknou pouze tři kusy a všechny se prodaly ještě před oficiálním odhalením vozu veřejnosti. Za kolik peněz, nebylo zveřejněno, ale lze počítat se sumou v řádu milionů eur.
TSR-GT má být posledním modelem na základě Zenva TS1, které se prvně odhalilo v roce 2016 jako zásadně upravená varianta modelu ST1. Ten přišel v roce 2010.
Automobilka oznámila, že v příštím roce představí kompletně nový model, který má mít dvanáctiválec s elektrickými kompresory o výkonu okolo 1200 koní a k tomu navíc dva elektromotory pro celkový výkon 1500-1800 koní.