Článek
Výrobce televizí Sharp plánuje spolupráci s firmou Foxconn, největším světovým výrobcem elektroniky pro jiné značky. Foxconn je známý zejména jako jedna z firem, která vyrábí iPhony. Tentokrát ale nepůjde o spotřební elektroniku, nýbrž o auto.
Vůz na ilustracích má označení LDK+ a je to, jak jinak, elektromobil. Sharp využil rozměrnou střechu, na kterou umístil solární panely, jež mohou dobíjet baterii, ale ne tu k pohonu. Samostatná „akumulační baterie“ umožňuje napájet spotřebiče, a tak slouží jako zdroj energie v nouzových situacích, například při výpadku proudu způsobeném přírodní katastrofou.
Interiér je dost velký na to, aby pojal 65palcovou obrazovku, a zadní lavici k ní lze otočit – kdo se chce na obrazovku dívat, musí sedět zády ke směru jízdy. Sharp také uvádí, že LDK+ používá umělou inteligenci, která sbírá informace z domácích spotřebičů, aby automaticky upravila klimatizaci a jas oné obrazovky. Ta není určena jen k zábavě, ale může sloužit i jako mobilní kancelář.
Na Antarktidu míří první elektromobil, vozit bude vědce a turisty
Technické specifikace zatím nejsou známy, na tchaj-wanském trhu se však už jedno auto vyrobené Foxconnem prodává. Jde o crossover Foxtron Model C, výsledek společného podniku firem Yulon a Foxconn. Má výkon 172 kW, 339 Nm točivého momentu a dojezd 505 kilometrů podle optimistického cyklu NEDC. Je dlouhý 4 695 mm, široký 1 895 mm a vysoký 1 625 mm s rozvorem náprav 2 921 mm.
Kazuma Naito, manažer vývoje softwaru v oddělení Next Innovation společnosti Sharp, v rozhovoru pro Automotive News uvedl, že cílem – ovšem „volným“ – je začít prodávat automobily do roku 2030. V první fázi chce Sharp prodávat elektrické vozy na domácím japonském trhu s výrobou buď tamtéž, nebo někde jinde, například v Číně.
Sharp nebude jediným technologickým gigantem z Japonska, který v nejbližších letech vstoupí do automobilového průmyslu. Sony spolupracuje s Hondou na společném podniku nazvaném Sony Honda Mobility, který má na trh v roce 2025 uvést elektrický sedan Afeela. V roce 2027 by mělo následovat SUV a v roce 2028 se očekává premiéra levnějšího kompaktního modelu.
Co se týče technologických firem vyrábějících auta, dlouho spekulovaný Apple Car byl zrušen v únoru. Podle nedávné zprávy deníku The New York Times společnost investovala do projektu přes 10 miliard dolarů (224,5 miliardy korun) během více než deseti let.