Hlavní obsah

Další výrobce elektroniky chce stavět auta

Firma Sharp, známá zejména svými televizemi, se ve spolupráci s Foxconnem chystá vstoupit do tvrdého světa výroby automobilů. Její chystaný elektromobil bude mít na střeše solární panely.

Foto: Sharp

Sharp LDK+

Článek

Výrobce televizí Sharp plánuje spolupráci s firmou Foxconn, největším světovým výrobcem elektroniky pro jiné značky. Foxconn je známý zejména jako jedna z firem, která vyrábí iPhony. Tentokrát ale nepůjde o spotřební elektroniku, nýbrž o auto.

Vůz na ilustracích má označení LDK+ a je to, jak jinak, elektromobil. Sharp využil rozměrnou střechu, na kterou umístil solární panely, jež mohou dobíjet baterii, ale ne tu k pohonu. Samostatná „akumulační baterie“ umožňuje napájet spotřebiče, a tak slouží jako zdroj energie v nouzových situacích, například při výpadku proudu způsobeném přírodní katastrofou.

Interiér je dost velký na to, aby pojal 65palcovou obrazovku, a zadní lavici k ní lze otočit – kdo se chce na obrazovku dívat, musí sedět zády ke směru jízdy. Sharp také uvádí, že LDK+ používá umělou inteligenci, která sbírá informace z domácích spotřebičů, aby automaticky upravila klimatizaci a jas oné obrazovky. Ta není určena jen k zábavě, ale může sloužit i jako mobilní kancelář.

Na Antarktidu míří první elektromobil, vozit bude vědce a turisty

AutoMoto

Technické specifikace zatím nejsou známy, na tchaj-wanském trhu se však už jedno auto vyrobené Foxconnem prodává. Jde o crossover Foxtron Model C, výsledek společného podniku firem Yulon a Foxconn. Má výkon 172 kW, 339 Nm točivého momentu a dojezd 505 kilometrů podle optimistického cyklu NEDC. Je dlouhý 4 695 mm, široký 1 895 mm a vysoký 1 625 mm s rozvorem náprav 2 921 mm.

Kazuma Naito, manažer vývoje softwaru v oddělení Next Innovation společnosti Sharp, v rozhovoru pro Automotive News uvedl, že cílem – ovšem „volným“ – je začít prodávat automobily do roku 2030. V první fázi chce Sharp prodávat elektrické vozy na domácím japonském trhu s výrobou buď tamtéž, nebo někde jinde, například v Číně.

Foto: Sharp

Sharp LDK+

Sharp nebude jediným technologickým gigantem z Japonska, který v nejbližších letech vstoupí do automobilového průmyslu. Sony spolupracuje s Hondou na společném podniku nazvaném Sony Honda Mobility, který má na trh v roce 2025 uvést elektrický sedan Afeela. V roce 2027 by mělo následovat SUV a v roce 2028 se očekává premiéra levnějšího kompaktního modelu.

Co se týče technologických firem vyrábějících auta, dlouho spekulovaný Apple Car byl zrušen v únoru. Podle nedávné zprávy deníku The New York Times společnost investovala do projektu přes 10 miliard dolarů (224,5 miliardy korun) během více než deseti let.

Nové Iveco eMoovy přijíždí jako elektrický Hyundai Staria v montérkách

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám