Hlavní obsah

Další vodíková toyota. Corolla Cross H2 má být alternativou k elektromobilům

Japonská Toyota uvádí další vůz, který má pod kapotou spalovací motor na vodík. Jedná se o koncept Corolla Cross H2, ke spalování vodíku je upravený 1,6litrový tříválec.

Foto: Toyota

Toyota Corolla Cross H2 Concept

Článek

Cesty k uhlíkové neutralitě jsou různé a Toyota je mimo jiné vidí ve vodíku. Důkazem pak jsou její modely jako Mirai s palivovými články, které vodík mění v elektřinu, a nyní i nový koncept městského crossoveru Corolla Cross H2, který spaluje vodík namísto benzinu nebo nafty.

Pod kapotu dostal koncept GR Yarisu přepracovaný tříválcový motor 1,6 litru z divize GR. Stejný vodíkový agregát totiž Toyota používá v závodním seriálu Super Taikyu a předvedla s ním i předváděcí jízdu v rámci seriálu WRC. Zajímavé je proto sledovat použití motoru v silničním voze.

Toyota tvrdí, že vodík zvýšil u motoru výkon o 24 procent, čímž se dostal na výkon srovnatelný s vozem na benzin. Dojezd byl pak také zvýšen o 30 procent, přičemž doba čerpání vodíku se díky závodním zkušenostem a potřebám zkrátila na přibližně minutu a půl. V závodě je to sice stále vysoká hodnota, nicméně pro městský crossover skvělá.

Foto: Toyota

Toyota Corolla Cross H2 Concept

Koncept pak samozřejmě dostal i další potřebná vylepšení. Verze H2 má speciální nádrž na vodík inspirovanou modelem Mirai, která podporuje technologii vysokotlakého přímého vstřikování vodíku. Zimní testování konceptu H2 brzy začne v severním Japonsku.

Celý proces vývoje vodíkových vozidel je součástí plánu Toyoty na uhlíkovou neutralitu, kterou podle vedení není možné dosáhnout pouze s vozidly na baterie. Nedávno například automobilka oznámila i vývoj elektrického pick-upu Hilux, který by využíval vodíkový palivový článek z druhé generace modelu Mirai.

Toyota Hilux na vodík? Automobilka pracuje na prototypu

AutoMoto
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám