Hlavní obsah

Další testy Euro NCAP: Bravo, Corolla, CR-V, Outlander a Legend

Novinky,

V únorové sérii nárazových testů se sešly vozy Fiat Bravo, Toyota Corolla sedan, Honda CR-V, Mitsubishi Outlander a Honda Legend. Po přečtení této pětice jmen je jasné, že zde asi žádné závažné nedostatky nalezeny nebyly.

Článek

Je to tak - všechny značky potvrdily své očekávání a snad jen Honda chtěla od svého SUV CR-V pětihvězdičkové hodnocení. Ale proberme si auta pěkně jednotlivě.

Fiat Bravo

Italská novinka se v ochraně posádky představila pěti hvězdičkami na kontě. Jen několik výtek šlo ke sloupku řízení a ke spínací skříňce. Ty představovaly mírné nebezpečí zranění nohou řidiče. Boční náraz znamenal pro Bravo 100 % bodů, takže bez výhrad. Ochrana dětí už pár výtek získala - třeba za nejasné označení vypnutého airbagu spolujezdce.

Toyota Corolla sedan

Zde opět značka dostála své pověsti bezpečných vozů. Za kolení airbag dostala několik bodů navíc a jediná výtka byla v posunutí B-slouku při čelním nárazu.

I Toyota byla pokárána za indikaci vypnutí airbagů spolujezdce. Jinak však výsledek stačil na čtyři hvězdičky.

Honda CR-V

Tento model je pro Hondu dost smutnou záležitostí. Sice získal v součtu bodů plný počet hvězdiček, jenže tvrdé plasty na přístrojové desce zraňující nohy cestujících snížily ohodnocení při čelním nárazu pod minimální požadovanou úroveň. Proto byla vozu jedna hvězdička stržena.

Velký problém se však ukazuje i v ochraně dětí. Pokud doma máte automobil značky Honda, raději se podívejte, zda je možné deaktivovat airbag spolujezdce. CR-V tuto možnost nemá, stejně jako legend, takže dát sedačku s dítětem na sedadlo spolujezdce prostě nejde.

Mitsubishi Outlander

Ani outlander si nedokázal poradit s tvrdými plasty na přístrojové desce, tudíž získal čtyři hvězdičky a obligátně byla vytýkána i indikace vypnutí airbagu.

Honda Legend

Při pole testu (náraz do sloupku) se utrhly zadní dveře, ale ani to nezabránilo legendu k získání plného počtu hvězdiček za ochranu posádky.

Jak už bylo řečeno, děti na sedadlo spolujezdce v tomto voze nepatří, protože airbag nejde vypnout a tudíž by ratolest při havárii pravděpodobně zabil.

Na Hondě Legend byl ale vyzdvihnut přední nárazník, který je velmi šetrný k chodcům. Vůz má navíc přizvedávání kapoty. V součtu tedy tři hvězdičky ze čtyř.

Únorové testy Euro NCAP - počet získaných hvězdiček
modelochrana posádky (max. 5)ochrana dětí (max. 5)ochrana chodců (max. 4)
Fiat Bravo532
Toyota Corolla sedan543
Honda CR-V442
Mitsubishi Outlander432
Honda Legend543

Související články

Další tři nárazové testy ukázaly nedostatky

U nezávislého zkušebního ústavu bezpečnosti automobilů Euro NCAP proběhla opět další série nárazových testů. Honda Civic, Kia Carnival a Lexus IS ukázaly svoje...

Hyundai Sonata v crash testu Euro NCAP

Korejský sedan střední třídy Hyundai Sonata byl testován v mezinárodním zkušebním ústavu Euro NCAP. Výsledkem jsou čtyři hvězdičky za ochranu posádky, čtyři...

Výběr článků

Načítám