Hlavní obsah

Další skandál s naftovými motory? Vyšetřování čelí PSA i Renault

Další skandál je možná na obzoru. Francouzský Renault byl nařčen, že podvádí a jeho naftové motory oficiálně splňující emisní limity Euro 5 a Euro 6 je prý výrazně překračují. Podvodů se automobilka údajně dopouští už 25 let. Vyšetřování kvůli podezřelému měření emisí čelí i skupina Peugeot Citroën (PSA).

Foto: Vincent Kessler, Reuters

Francouzský Renault čelí obvinění, že s emisemi podvádí už čtvrt století.

Článek

Automobilka Renault v minulých dnech vydala krátké tiskové prohlášení o tom, že informace o jakémsi podvádění při emisních testech jsou zavádějící a Renault bude plně spolupracovat s oficiálními vyšetřovateli, aby to dokázal. [celá zpráva]

Co bylo důvodem téhle na Renault tak kusé zprávy? Začal to DGCCRF (Direction générale de la concurrence, de la consommation et de la répression des fraudes), v překladu tedy něco jako Úřad pro hospodářskou soutěž, kontrolu a odhalování podvodů, která spadá pod francouzské ministerstvo financí.

Tady objevili, že automobily značky Renault překračují dost výrazně emisní limity a pravděpodobně to nebude jen tak. Začalo vyšetřování. Ostatně razie u Renaultu proběhla už v lednu.

Noviny jako Le Parisien, Le Figaro nebo německý Die Welt rozprostřely kauzu do trochu větší šíře. Píší, že například Renault Clio IV, který je schválený pro provoz pod emisními limity Euro 5, překračuje emise oxidů dusíku o 305 % a Renault Captur (Euro 6) dokonce o 377 %. Deník La Libération dokonce tvrdí, že takové praktiky se dokonce poprvé objevily už před 25 lety.

Renault už minulý rok svolal při prvních podezřelých měřeních třetích stran do servisů své modely Espace a změnil jim software s tím, že objevil vadu na rozpětí teplotního rozpětí pro aktivaci systému odlučování emisí, a tak to chce dát do pořádku.

PSA se diví

A je to jen několik dní, co DGCCRF podstoupilo svá vyšetřování ohledně podvádění s emisemi u skupiny Peugeot Citroën (PSA) oficiálně vyšetřujícímu žalobci. Co to znamená? Že se pravděpodobně něco našlo a informace od DGCCRF budou použity v trestním řízení.

Koncern PSA se samozřejmě velmi diví, protože už dávno odmítl, že by jakékoli systémy obcházení emisních limitů do svých vozidel kdy instaloval, a prokázaly to i testy nezávislého střediska IFPEN, které nic neobjevilo.

PSA poukazuje i na to, že jako první značka v Evropě dala k dispozici informace o skutečných spotřebách svých vozidel, které nejsou měřeny laboratorně, ale na skutečných vozidlech v silničním provozu. O těchto tabulkách jsme vás informovali nedávno ve zvláštním článku. [celá zpráva]

Související články

Výběr článků

Načítám