Článek
Tažení Renaultu a jeho nové chlouby Meganu Trophy-R RS tak trochu připomíná Hondu, která se svým Civicem Type-R rovněž cestovala z jednoho okruhu na druhý a všude získávala vavříny.
Tesla Cybertruck zevnitř: Obří obrazovka a neskutečné zrychlení
Francouzský ostrý hatchback už drží rekordy pro produkční automobily s pohonem předních kol na legendárním německém Nürburgringu, rovněž i v Belgii na okruhu Spa. Nejrychlejší byl Megane RS Trophy-R také u protinožců, když si pro rekordní čas dojel v Bend Motorsport Parku v Austrálii. Pro další skalp se Renault Motorsport vydal do Japonska.
Megane RS Trophy-R si pro rekord v zemi samurajů dojel na okruhu Suzuka, když za jeho volantem seděl testovací jezdec Laurent Hurgon a 26. listopadu stanovil skvělý čas 2.25,454 minuty. Pro zajímavost, předchozí nejlepší čas předokolky Francouzi překonali o 3 sekundy.
Renault omladil svůj ikonický model, Espace má nyní špičková světla
„Nový Megane RS Trophy-R stanovil nový rekord ve své kategorii na okruhu Suzuka v Japonsku. Ten výkon je významný pro tamní komunitu Renault Sport a fanoušků Trophy-R, kterých je v zemi více než 10 tisíc,“ nechal se slyšet generální manažer Renault Sportu Patrice Ratti a evidentně měl pravdu. V Japonsku si nejostřejší Megane již předobjednalo 50 zákazníků, kteří se ho dočkají v první polovině roku 2020.
Trophy-R by má pod kapotou 1,8litrový čtyřválcový motor s turbodmychadlem, který produkuje 300 koňských sil a je připojený na šestistupňový manuál. Navíc je ostrý hatchback o 130 kilogramů lehčí než běžnější Renault Megane RS Trophy.