Článek
Nové otázky se tentokrát nezaměřují na jedno téma, jako bylo nedávno třeba řízení sedmnáctiletých s mentorem, ale pokrývají širší škálu pravidel a situací. Testují například pravidla pro používání blinkrů, dávání předností nebo význam informačních sdělovačů na displeji auta či některá pravidla pro řidiče motocyklů a skútrů.
Třicet otázek je statických, tedy textových s obrázky, deset dynamických v podobě videa. Všechny nové i staré otázky i videa najdete pohromadě na webu noveotazky.cz.
Autobus se shnilým podvozkem vezl na Zlínsku školáky na výlet. Měl platnou STK
„Dynamické otázky vycházejí z projektu Hazard Perception, a jak už říká název, jedná se o vnímání rizik. Je to trend, kterým se ubírají při vzdělávání řidičů moderní země. Součástí těchto otázek je krátká videosekvence, po které následuje otázka. Typicky je nutné vyřešit dopravní situaci, jako například průjezd křižovatkou nebo reakce na vyjíždějící zaparkované vozidlo,“ popsal Jiří Novotný z Asociace autoškol ČR.
Sada testových otázek tak dosáhne počtu 1100, přičemž napříč Evropskou unií je standardem přibližně soubor 2000 otázek.
„Chceme se v budoucnu dostat alespoň na 1500 až 2000 otázek pro závěrečné zkoušky v autoškole, a i proto několikrát do roka představujeme sady čítající několik desítek nových otázek,“ řekl Milan Janda z ministerstva dopravy. „Důvodů je řada, provoz se vyvíjí, dříve byl úplně jiný, než je dnes, navíc chceme lépe testovat a komunikovat různá problematická témata,“ dodal. Řidiči tak podle něj budou lépe připraveni na řadu situací, které je potkají na silnici.