Článek
Podle magazínu je celý systém u nového Opelu Astra hodně propracovaný a má mnoho proměnných. Třeba je závislý na okolní teplotě, rychlosti akcelerace, nadmořské výšce nebo otáčkách motoru. Prý jsou tyto hodnoty pěkně za hranicí zkušebních normovaných testů, takže pokud jsou například otáčky do 2400 za minutu nebo barometrický tlak neklesne pod 915 milibarů (asi 850 metrů nad mořem), je vše podle předpisů. Ale jen co se cokoliv přehoupne přes tuto hranici, systém jakékoli emisní omezení vypíná.
Opel už jednou měl na talíři, že podvádí, a to v rámci testů Deutsche Umwelthilfe (DUH), který v testu ukázal na model Zafira. Ovšem Opel se bránil, že nic takového není pravda, a úřad pro motorová vozidla KBA mu dal za pravdu. Opakované testy nic neobjevily.
Nyní se novému nařčení Opel opět brání. Karl-Thomas Neumann, šéf automobilky Opel, vydal prohlášení, kde opakuje, že všechno jsou to jen výmysly a že ani v předchozím případě KBA nic neodhalilo. Prý Opel nebyl k takovým testům přizván a vyzývá kohokoli, aby byly testy provedeny veřejně i se zástupci firmy Opel. Pak se prý ukáže, že to není pravda.