Článek
„Naše M2, M3 a M4 nebudou nikdy elektrifikovány,“ hlásalo před časem hrdě do světa německé BMW, jehož vedení se prý bojí, že by zavedením elektromotorů přišlo o své skalní fanoušky a hlavně zákazníky.
Ti jsou od samého začátku divize M ochotni za extrémně silné „bavoráky“ utrácet miliardy ročně. BMW i přes svá vyjádření pravděpodobně hybridní technologii přeci jen využije.
Podle osob, které se pohybují v prostředí automobilky, už Němci v Mnichově pracují na tom, že by hybridní motory měly nejsilnější sportovně-užitkové vozy (SUV) jako třeba X5 M. Debut mezi hybridy by si ale měla hned odbýt chystaná královská třída, vlajková loď X8.
Přímé srovnání Octavií aneb Jak moc nová škodovka narostla
Indicie nám ukazují, že BMW má před sebou ještě hodně práce, protože musí vyřešit hlavně problémy s váhou. Plug-in hybridní technologie a především těžké baterie ji totiž rozhodně navýší, čímž se sníží akcelerace a zhorší se jízdní vlastnosti, tedy dvě klíčové charakteristiky, na kterých si BMW M Sport zakládá.
Na BMW Blogu se spekuluje o tom, že by pod kapotou vozidla s názvem X8 M45e mohl hřmět třílitrový řadový šestiválec propojený s elektromotorem. Taková hnací jednotka pohání nejsilnější plug-in hybridní BMW a produkuje dohromady 290 kW/394 koňských sil.
BMW se má vrátit k vodíku, tentokrát u SUV X7
U vrcholné X8 ovšem lze očekávat, že výkon naroste, a to i vzhledem k tomu, že současné největší SUV X7 M50i umí ze svého vidlicového osmiválce s objemem 4,4 litru, dopovaného dvěma turbodmychadly, vyždímat 390 kW/530 koní.
Odborníci očekávají, že vrcholná X8 dorazí na trh na přelomu roku 2020 a 2021 a s sebou přinese nový design typických ledvinek vpředu. Není vyloučeno, že bude stát na samém vrcholu cenového „potravního“ řetězce u BMW.