Hlavní obsah

Další obr na obzoru. Mitsubishi se chce připojit k alianci mezi Nissanem a Hondou

Japonská automobilka Mitsubishi Motors se chystá připojit k alianci společností Honda Motor a Nissan Motor. Spojením vznikne skupina, která ročně prodá více než osm milionů aut. Uvedl to podle agentury Reuters japonský list Nikkei.

Foto: Mitsubishi

Mitsubishi ASX

Článek

Nissan vlastní v Mitsubishi podíl 34 procent. Podle Nikkei budou automobilky nyní pracovat na dokončení podrobností strategického partnerství. Mají hlavně v úmyslu standardizovat software pro správu a řízení různých funkcí a systémů uvnitř vozidla.

Mitsubishi odmítla zprávu komentovat a mluvčí Hondy na žádost o komentář nereagoval. Mluvčí Nissanu uvedl, že zpráva není založena na něčem, co by některá ze společností oznámila.

Společnosti Nissan a Honda v březnu oznámily, že zvažují strategické partnerství za účelem spolupráce při výrobě komponentů pro elektromobily a při používání umělé inteligence v automobilových softwarových platformách.

Nissan zvažuje dostupný sporťák, oživil by slavné jméno

AutoMoto

Mitsubishi Motors je již součástí dlouholeté aliance s Nissanem a francouzským Renaultem. Loni se tyto tři automobilky dohodly na restrukturalizaci této aliance s cílem vytvořit menší, ale pragmatičtější a agilnější partnerství.

Spolupráce všech tří společností by mohla japonským automobilkám pomoci snížit náklady a posílit v boji s tvrdou konkurencí na trhu elektromobilů, kterému dominují společnosti jako čínská BYD a americká Tesla.

Navíc v Číně, která je největším automobilovým trhem na světě, měly dříve japonské automobilky silné postavení. Nyní zde ale stojí proti domácím značkám, které rychle zvýšily výrobu a získaly si zákazníky levnými vozy. Zmíněné automobilky také musí konkurovat obřímu koncernu Stellantis.

Snaha o spolupráci přichází v době, kdy Nissan, třetí největší automobilka v Japonsku, stabilně ztrácí podíl na svých dvou největších trzích, v USA a Číně. V minulém fiskálním roce, který skončil v březnu, měly tyto dvě země na globálním prodeji automobilky poloviční podíl. Minulý týden automobilka snížila svůj roční výhled poté, co rozsáhlé slevy v USA téměř smazaly veškerý její zisk za první čtvrtletí.

Mitsubishi ASX má po faceliftu novou příď, zůstává převlečeným renaultem

AutoMoto
Související témata:

Výběr článků

Načítám