Článek
Renault Clio udělal ve své současné generaci ohromný skok kupředu a nadšenému řidiči nedává jinou možnost, než se těšit na verzi R.S. - ta minulá totiž měla řadu zásadních nedostatků. Jenže podle slov Aliho Kasaie, viceprezidenta automobilky pro produktové plánování, žádné nové Clio R.S. nejspíš nebude.
„Clio R.S. by potřebovalo velmi složité technologie, aby dokázalo snížit své emise CO2. Spolu se zachováním vysokých výkonů, nutných pro takové vozidlo, bychom ho museli zdražit tak moc, že by si ho většina jeho zákazníků nemohla dovolit,” popisuje Kasai tvrdou realitu.
Elektrická verze Peugeotu 208 překvapuje, zabírá čtvrtinu objednávek
„Musíme být v souhře se současnými trendy, musíme vynalézat sportovní auta budoucnosti. To je role divize Renault Sport - být inovativní,” uvádí Kasai pro magazín AutoExpress.
Svá slova podporuje odkazem na model Zoe e-Sport Concept z roku 2017. „Tento koncept, to bylo přesně, co jsme měli na mysli, a co máme na mysli stále,” říká.
Zoe e-Sport měl 460 koní výkonu a 640 N.m točivého momentu, stovku zvládal za 3,2 sekundy. Těm, kdo se s ním svezli, se podle dostupných informací velmi líbil.
VW ID.3 chce být elektromobilem pro masy, při premiéře jsme ho prohlédli do detailu
Že by náhrada za Clio R.S. byla až takhle divoká, asi není pravděpodobné, ale silnější než dnes prodávané 135k Zoe by byla zcela jistě. Možnosti, jak dosáhnout lepších jízdních výkonů, jsou v zásadě dvě - buď na přední nápravu umístit silnější motor, anebo přidat druhý motor na zadní nápravu.
V obou případech zůstane nejtěžší komponenta, tedy baterie, v podlaze mezi nápravami. Jízdní vlastnosti budou samozřejmě záviset na nastavení podvozku, ale naprosto ideální rozložení hmotnosti poskytuje konstruktérům výborný základ.