Článek
Po ruské Škodě Rapid mladoboleslavská automobilka ukazuje další verze tohoto kompaktu, které se na českém trhu neobjeví – Rapid a Rapid Spaceback, vyráběné v rámci koncernu SAIC Škoda výhradně pro čínský trh.
Řídili jsme Škodu Kodiaq GT, specialitu pro Čínu
Nový je na obou karosářských provedeních zejména design, všimněte si předních světel ve velmi podobném tvaru jako u již zmíněného ruského Rapidu. Na rozdíl od něj však automobilka prezentuje verzi s halogenovými světlomety.
Zajímavostí je, že přední směrovky jsou v nárazníku – to je u moderních škodovek věc nevídaná. A minimálně u Spacebacku se žárovky starají i o zadní osvětlení, byť tvar lamp se víc než inspiroval LED na evropské Scale.
Uvnitř stojí za zmínku nový infotainment se systémem Škoda Banma, v Evropě neznámý. Automobilka v tiskové zprávě slibuje širokou konektivitu a na jednom z obrázků vidíme i něco, co vypadá jako data o dopravě v reálném čase.
Pod kapotou byste tříválce hledali marně, pracuje tu atmosférická patnáctistovka s nepřímým vstřikováním paliva. Nabízí 111 koní a 145 N.m, které přenáší na přední kola buď přes manuální pětikvalt, nebo automatický šestikvalt; jestli jde o dvouspojkové DSG, či planetovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem točivého momentu, tisková zpráva neuvádí.
Vozy je už možné v Číně objednat, a to i online. Sedan – vážně, Rapid je v Číně sedan, nikoliv liftback – stojí od 78 400 jüanů, tj. cca 254 tisíc korun, Spaceback od 81 400 jüanů, tedy cca 264 tisíc korun.