Hlavní obsah

Další nová Škoda, na kterou nedosáhneme. Čínský Rapid prošel modernizací

Sedan a hatchback Rapid z dílen česko-čínské automobilky SAIC Škoda prošel modernizací, při níž dostal nový infotainment a design skoro takový, jako má evropská Scala. Pod kapotou to však vypadá jako v půlce 90. let.

Foto: Škoda

Nová SAIC Škoda Rapid

Článek

Po ruské Škodě Rapid mladoboleslavská automobilka ukazuje další verze tohoto kompaktu, které se na českém trhu neobjeví – Rapid a Rapid Spaceback, vyráběné v rámci koncernu SAIC Škoda výhradně pro čínský trh.

Řídili jsme Škodu Kodiaq GT, specialitu pro Čínu

AutoMoto

Nový je na obou karosářských provedeních zejména design, všimněte si předních světel ve velmi podobném tvaru jako u již zmíněného ruského Rapidu. Na rozdíl od něj však automobilka prezentuje verzi s halogenovými světlomety.

Foto: Škoda

Nová SAIC Škoda Rapid Spaceback

Zajímavostí je, že přední směrovky jsou v nárazníku – to je u moderních škodovek věc nevídaná. A minimálně u Spacebacku se žárovky starají i o zadní osvětlení, byť tvar lamp se víc než inspiroval LED na evropské Scale.

Foto: Škoda

Interiér čínského Rapidu je stavěný pořád „postaru”, tj. s výdechy ventilace nad centrálním displejem.

Uvnitř stojí za zmínku nový infotainment se systémem Škoda Banma, v Evropě neznámý. Automobilka v tiskové zprávě slibuje širokou konektivitu a na jednom z obrázků vidíme i něco, co vypadá jako data o dopravě v reálném čase.

Foto: Škoda

Nový infotainment má mít i data o dopravě v reálném čase.

Pod kapotou byste tříválce hledali marně, pracuje tu atmosférická patnáctistovka s nepřímým vstřikováním paliva. Nabízí 111 koní a 145 N.m, které přenáší na přední kola buď přes manuální pětikvalt, nebo automatický šestikvalt; jestli jde o dvouspojkové DSG, či planetovou automatickou převodovku s hydrodynamickým měničem točivého momentu, tisková zpráva neuvádí.

Vozy je už možné v Číně objednat, a to i online. Sedan – vážně, Rapid je v Číně sedan, nikoliv liftback – stojí od 78 400 jüanů, tj. cca 254 tisíc korun, Spaceback od 81 400 jüanů, tedy cca 264 tisíc korun.

Související články

Test Škody Superb Scout TSI: Když nechcete SUV

Mám rád velká, silná auta a Superb s nejsilnějším zážehovým motorem k nim na papíře patří. Jeho sílu jsem tentokrát zužitkoval s přívěsem a získal při tom pár...

Výběr článků

Načítám