Článek
Nejprve to v roce 1986 byl model 959, následovala 911 GT1 Strassenversion v roce 1997, pak v roce 2003 Carrera GT a po ní v roce 2013 přišel 918 Spyder. Čtyři hypersporty, čtyři odlišné koncepce pohonu, jeden společný jmenovatel – auto, které značka Porsche nestaví každý den.
Od 918 to brzy bude osm let, ovšem další takový vůz na obzoru zatím není. Proč, to vysvětlil magazínu Car šéf Porsche Oliver Blume. „Soustředíme se na elektromobilitu, v příštích pár letech budeme mít spoustu produktů a pak se zamyslíme, kdy bude správný moment s ním přijít – a kdy budeme chtít ukázat špičkovou technologii. Ale hypersport je vždy součástí strategie Porsche,“ řekl.
„Před rokem 2025 nebudeme mít hypersport. Později je to možné,“ dodal. Navzdory snahám automobilky na poli syntetických paliv navíc bude téměř jistě elektrický. „Baterie bude válcem budoucnosti, takže pořád máme před sebou výzkum výkonných článků s vysokou energetickou hustotou,“ nastínil dále Blume.
Není prostor na poslední hurá spalovacích motorů? „Porsche vždy bylo úspěšné s ukázkou budoucích technologií, přelomových produktů,“ nepřímo vyvrací šéf možnost konvenčního pohonu. Ostatně, konvenční byly tři a už 918 Spyder je hybridem.
Více než desetiletá mezera mezi jednotlivými členy nejvyšší řady Porsche však není nic nenormálního, tím spíš, kolik času a peněz polyká vývoj elektromobilů do stavu, aby byly použitelné zhruba stejně jako konvenční auta. Jistě se od Porsche máme na co těšit – ovšem vypadá to, že se budeme těšit ještě dlouho.