Článek
A6 e-tron bude v sériové variantě dalším modelem využívající modulární platformu pro prémiové elektromobily. Na obdobných základech zvaných PPE už stojí Porsche Taycan a Audi e-tron GT, ale to je pouze začátek. Menší elektromobily v koncernu „obslouží” platforma MEB, jak se tomu již děje u Volkswagenu ID.3, ID.4, Škody Enyaq iV nebo Audi Q4 e-tron, pokud zůstaneme u čtyř kruhů.
Audi představuje Q4 e-tron, prémiového příbuzného Škody Enyaq
Díky specifikám spojených s elektromobily tu máme další vůz s velmi dlouhým rozvorem náprav, krátkými převisy karoserie, velkými 22palcovými koly a kabinou posunutou dopředu.
Podobně jako BMW s i4 nebo Mercedes s vlajkovým EQS se i Audi rozhodla pro karoserii „čtyřdveřového kupé” se svažující se střechou. Zmínění však nejsou přímými konkurenty, prostor pro i4 hledejme spíše ve střední třídě, tedy o segment níže, zatímco EQS je luxusní „limuzínou”. Novinka od Audi se dá vnímat v širším kontextu jako další evropskou odpověď na Teslu Model S – sice zpožděnou, ale na starém kontinentu uvedenou dost možná v ten pravý čas.
První jízda s Porsche Taycan: Elektromobil pro řidiče nabídne na okruhu až nepříjemný zážitek
S délkou 4,96 metru je koncept blízký modelu A6, na jehož jméno se odkazuje, ale nemá s ním nic společného. Designový jazyk elektrických Audi lze rozpoznat díky stříbrné zakryté masce, výrazným světlometům nebo zadním spojeným svítilnám. Důležitým parametrem u elektromobilu je odpor vzduchu, který dosahuje jen 0.22.
I když jde zatím především o designové cvičení, i produkční verze má nabídnout baterii o kapacitě až 100 kWh a díky 800V architektuře nabíjení výkonem až 270 kW. Za 10 minut se tak vůz má být schopen nabít na dalších 300 kilometrů jízdy. Nabíjení z pěti na 80 procent má trvat jen 25 minut. Celkový dojezd má dosahovat až 700 km na jedno nabití.
A6 e-tron chce zaujmout i výkonem 350 kW a točivým momentem 800 Nm, to vše díky dvěma elektromotorům tvořícím pohon všech kol. Vůz nabídne i aktivní vzduchové odpružení.