Článek
Koncern Daimler, jehož nejznámější značkou je Mercedes-Benz, nebude usilovat o vyvinutí automobilu, který by vůbec nepotřeboval řidiče. Jinými slovy, nebude se snažit o autonomní jízdu úrovně 5, nýbrž zůstane na „čtyřce”. Alespoň podle zprávy na webu Redaktions Netzwerk Deutschland (RND), který se odkazuje na mluvčího automobilky.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
Z jeho vyjádření to ovšem nevypadá, že by Daimler takovéto rozhodnutí činil zcela dobrovolně. „Nebudeme soutěžit v závodě, který nemůžeme vyhrát,” cituje ho RND. Podle automobilky také s nabídkami, jako je sdílení automobilů, nejdou vydělat peníze a investoři zisky očekávají.
Ona „výhra v závodě” může být odkazem na fakt, že zatímco Mercedes před pěti lety postavil koncept autonomního vozu F 015, od té doby za konkurencí zaostává. V arizonském Phoenixu např. už „naostro” jezdí samořídící taxíky společnosti Waymo.
Rus se naštval na servis a podpálil svůj zánovní mercedes za čtyři miliony
Podle dostupných informací by se konec snahy o plně samořídící auto neměl dotknout aktuální práce Daimleru na poli autonomie úrovní 3 a 4. Ty chystá nejen pro osobní auta, ale také pro kamiony, jak ukazuje nedávno ohlášené partnerství s firmou Waymo na částečně autonomním tahači značky Freightliner.
Ve srovnání s americkou Teslou to může vypadat, že je Mercedes pozadu, ale skutečnost je trochu jiná. Němci spíš nechtějí zákazníkům dávat nevyzkoušený software, jako je Full Self Driving automobilky Tesla, který podle slov samotného Elona Muska, šéfa Tesly, může udělat špatné rozhodnutí v ten nejhorší moment.
„Nechceme slepou víru. Chceme v autě informovanou důvěru. Zákazník musí přesně vědět, co auto dokáže a co ne,” cituje web Automotive News německého mluvčího automobilky Mercedes-Benz. „Nejhorší, co se může stát, je nejednoznačnost, zda auto zvládá řídit samo, či nikoliv v nějaké složité situaci,” dodává mluvčí.
Automobilka vyvíjí systém nazvaný Drive Pilot pro čerstvě představenou třídu S, který chce nabídnout od příštího roku. Ten je autonomním řízením úrovně 3, tedy že řidič může spustit oči ze silnice a ruce z volantu, ale musí být vždy připraven převzít řízení. Systém má fungovat do rychlosti 60 km/h a pouze na německých dálnicích, alespoň prozatím.