Hlavní obsah

Daimler představil elektrický tahač. Na silnice vyjede ještě letos

Novinky, fra

Velkými znečišťovateli ovzduší jsou kamiony. Jejich gigantické motory spotřebují ohromné množství paliva. Nasazení elektrického pohonu právě do nich je tak zcela logické. Množství firem, které na tomto pracuje, doplnil i Daimler, který představil velký tahač eCascadia.

Foto: Daimler

Freightliner eCascadia a Freightliner eM2 106

Článek

Daimler samozřejmě pracuje na mnoha elektromobilech od osobáků přes dodávku až právě po ohromný tahač Freightliner eCascadia. Rodina užitkových vozidel by se tak postupně měla rozšiřovat přes všechny velikosti a potřeby.

Jen 400 km na nabití

Nikdo není na pochybách, že hlavním konkurentem tohoto vozu bude americká Tesla Semi. U ní Elon Musk při uvedení před několika měsíci sliboval dojezd na jedno nabití až 850 km a dobití akumulátorů na dojezd 650 km za pouhou půlhodinu. Jenže to má takový malý háček, který už Elon Musk neakcentoval – speciální supernabíječku, která ovšem zatím nikde nestojí.

Foto: Tesla

Tesla Semi

A tak eCascadia s dojezdem 400 km nevypadá tak extrémně dobře, ale dobití na 80 % kapacity akumulátorů (dojezd 322 km) zvládne za 90 minut, ovšem z klasické rychlonabíječky, které dnes už stojí a fungují. Celková kapacita akumulátorového setu je 550 kWh a výkon elektrických motorů je 540 kW.

Daimler ještě tento rok vypustí na silnice prvních třicet testovacích kusů a sériová výroba má začít v roce 2021. To už ale bude na trhu docela nával, protože tou dobou už chce elektrické kamiony stavět jak Tesla Semi, tak i partnerský Mercedes-Benz, Navistar, Volvo Truck, Thor Truck, Nikola Motor apod.

Daimler souběžně představil ještě jeden menší nákladní automobil. Jmenuje se Freightliner eM2 106 a je to klasický nákladní automobil. Tentokrát ale s dojezdem 370 km.

Výběr článků

Načítám