Článek
Daimler samozřejmě pracuje na mnoha elektromobilech od osobáků přes dodávku až právě po ohromný tahač Freightliner eCascadia. Rodina užitkových vozidel by se tak postupně měla rozšiřovat přes všechny velikosti a potřeby.
Jen 400 km na nabití
Nikdo není na pochybách, že hlavním konkurentem tohoto vozu bude americká Tesla Semi. U ní Elon Musk při uvedení před několika měsíci sliboval dojezd na jedno nabití až 850 km a dobití akumulátorů na dojezd 650 km za pouhou půlhodinu. Jenže to má takový malý háček, který už Elon Musk neakcentoval – speciální supernabíječku, která ovšem zatím nikde nestojí.
A tak eCascadia s dojezdem 400 km nevypadá tak extrémně dobře, ale dobití na 80 % kapacity akumulátorů (dojezd 322 km) zvládne za 90 minut, ovšem z klasické rychlonabíječky, které dnes už stojí a fungují. Celková kapacita akumulátorového setu je 550 kWh a výkon elektrických motorů je 540 kW.
Daimler ještě tento rok vypustí na silnice prvních třicet testovacích kusů a sériová výroba má začít v roce 2021. To už ale bude na trhu docela nával, protože tou dobou už chce elektrické kamiony stavět jak Tesla Semi, tak i partnerský Mercedes-Benz, Navistar, Volvo Truck, Thor Truck, Nikola Motor apod.
Daimler souběžně představil ještě jeden menší nákladní automobil. Jmenuje se Freightliner eM2 106 a je to klasický nákladní automobil. Tentokrát ale s dojezdem 370 km.