Článek
Třebaže značky Mercedes-Benz i Volvo plánují přechod na ryze elektrickou nabídku aut, spalovací motory stále potřebují, jak dokládá nová dohoda o společném vývoji modelů. Uzavřely ji koncerny Daimler a Geely, pod něž tyto dvě automobilky spadají.
Nové spalovací motory mají sloužit v hybridních pohonných ústrojích. Jejich cílem je „zvýšit celosvětovou konkurenceschopnost a zlepšit ekonomičnost výroby z rozsahu“. Cílem je zrychlit přechod k bezemisní jízdě.
Tisková zpráva Daimleru hovoří o „příští generaci benzínového motoru určeného pro hybridní aplikace“, což naznačuje jednu velikost. Protože vozy značky Volvo v současné době využívají koncepce motoru napříč před přední nápravou, je pravděpodobné, že se bude jednat o řadový čtyřválec.
Nejdostupnější Mercedes do zásuvky má výhodu pod víčkem, nabije se za půl hodiny
Německý deník Handelsblatt, který je dle vlastních odkazů na nejmenované zdroje uvnitř koncernu Daimler s tématem hlouběji obeznámen, hovoří o tom, že motory by měly být schopné spalovat i tzv. e-paliva. To jsou paliva vyrobená ze vzdušného CO2 a jejich spalování je tak z pohledu emisí tohoto plynu neutrální.
Výroba motorů by měla začít v roce 2024 a počet vyrobených kusů ročně má být v řádech stovek tisíc. Úspory, které si koncerny slibují, jsou také ohromné –v řádu stovek milionů eur.
Test Volva V60 T8: Čtyři stovky klidných kobyl ve švédském kombi
Motory by se měly vyrábět hlavně v Číně, což podle německého deníku sklízí také negativní reakce. A to jednak z hlediska pracovních míst v Německu, ale také proto, že Daimler donedávna spolupracoval na motorech s Renaultem. Vyvíjel však motory pro ryze konvenční vozidla, nikoliv hybridní, a tak není jasné, zda tato aliance skončí či bude pokračovat.
Více podrobností zatím není známo, ale můžeme spekulovat třeba o tom, že se hybridní pohonná ústrojí dostanou i do lotusů či aut značky Lynk & Co, která také spadá pod čínský koncern Geely.