Článek
Automobilka Dacia prošla v posledních desetiletích skutečně působivou transformací, kdy se z nevýrazného výrobce laciných automobilů stala populární značka s moderním designem a skvělým poměrem cena/výkon. Image značky navíc posiluje její zaměření na dobrodruhy a nově i účast na slavné Rally Dakar, kde nasadí speciální model Sandrider.
Bugina inspirovaná konceptem Manifesto se sice na silnice nechystá, pomůže ale značce utužit její image robustních a odolných vozů. Samotná účast na nejslavnějším a nejnáročnějším závodě světa je navíc zajímavou příležitostí pro uvedení speciálních edic, jak pro Autocar uvedl generální ředitel značky Denis Le Vot.
„Možná bychom mohli použít atmosféru dakarského vozu v nějaké limitované sérii nebo tak něco, ale uvidíme,“ cituje jeho slova britský magazín. Značka by tak mohla oslovit i nové zákazníky.
Dacia by přitom rozhodně nebyla první a jedinou značkou, která by účast na slavné rally využila pro označení speciálních edic svých modelů. V minulosti dostaly označení Dakar například vozy Mitsubishi Pajero, Nissan Navara nebo Toyota Hilux.
O významu slavné rally pro rumunskou značku přitom svědčí fakt, že výrazně omezila sponzoring ostatních akcí právě kvůli Dakaru. Její speciál Sandrider postavili odborníci z firmy Prodrive, kteří ho osadili dvakrát přeplňovaným 3,0litrovým motorem V6 z dílny Nissan. Za volant pak usednou jezdecké ikony jako Sébastien Loeb či Nasser Al-Attiyah.