Článek
Nyní přichází další modernizace, která se soustředí především na techniku. A model Spring vylepšuje od podlahy, doslova.
Elektrický hatchback totiž dostal vylepšenou platformu s novou baterií, která nabídne vyšší tuhost vozidla, lepší rozložení hmotnosti a celkově lepší rovnováhu automobilu.
Nová baterie o kapacitě 24,3 kWh využívá jako první v koncernu Renault technologii lithium-železo-fosfát (LFP) a slibuje dlouhou životnost, tepelnou bezpečnost i nízké provozní náklady. Zákazníci se ovšem mohou těšit také na lepší dynamiku.
Baterie napájí nové motory, základní nabízí nejvyšší výkon 70 koní, výkonnější alternativa pak až 100 koní. To je citelné zlepšení oproti starším motorizacím, které nabízely nejvyšší výkon 45, respektive 65 koní.
Lepší dynamika je výrazně patrná například na tabulce pružného zrychlení z 80 na 120 km/h.
Zrychlení z 80 na 120 km/h | ||
---|---|---|
Nové pohony | Předchozí pohonné jednotky | |
Spring 100 | 6,9 s | - |
Spring 70 | 10,3 s | - |
Spring 65 | - | 14,0 s |
Spring 45 | - | 26,2 s |
Dacia Spring ale primárně zůstává především městským a příměstským elektromobilem, který na jedno nabití nabídne dojezd 225 kilometrů (dle WLTP, s 15“ koly).
Rychlonabíjení je nově podporované při výkonu 40 kW (+ 10 kW), nabití z 20 na 80 % zabere cca 29 minut. Pomalé nabíjení je standardně možné při výkonu 7 kW.
Volitelně je pak dostupná i funkce V2L, která pod označením Power to Object umožňuje napájet externí elektrická zařízení. Nabíjecí kabely je přitom možné ukrýt pod dvojitým dnem zavazadelníku s kapacitou 308 až 1004 litrů, který se řadí k nejprostornějším v segmentu.
Vylepšením prošel také podvozek, který poprvé standardně nabídne stabilizátor ve všech výbavách, zatímco stabilitu v zatáčkách zlepšuje nové nastavení tlumičů a pružin. Automobilka navíc slibuje i bezpečnější brzdění.
Kabina standardně nabízí 7“ digitální přístrojový štít. Infotainment je v nižších výbavách řešen mobilním telefonem řidiče s aplikací Dacia Media Control, ve vyšších výbavách se pak objevuje 10,1palcový displej Media Control s mobilní konektivitou, volitelnou navigací a bezdrátovou nabíječkou.
Podobně jako další moderní vozy Dacia, i omlazený model Spring nabídne systém úchytů YouClip, díky kterému je možné na různých místech ve voze uchytit příslušenství dle vlastního výběru, včetně držáků nápojů, osvětlení, háčků na tašky atd.
Podle automobilky by si měl vůz udržet i svou nízkou cenu, která má v zahraničí startovat od 16 900 eur, což je v přepočtu asi 411 000 korun. V Česku cena modelu aktuálně začíná od 419 900 Kč, termín příchodu nového modelu a jeho cenu zatím neznáme.