Článek
Rumunská automobilka neprozradila žádné podrobnosti o soutěžním voze kromě toho, že jej popsala jako „prototyp s pohonem čtyř kol vyvinutý tak, aby se popral s nejextrémnějšími podmínkami“.
Je pravděpodobné, že styl bude inspirován loňským konceptem Manifesto, i když by také mohl sloužit jako reklama na nadcházející sériová SUV Duster a Bigster nové generace.
Vůz pojede na syntetické palivo dodávané společností Aramco, přičemž Dakar použije jako testovací základnu pro ekologické palivo vyrobené z obnovitelného vodíku a zachyceného CO2.
Produkční Dacia Bigster přijede až v roce 2025, příští duster o rok dřív
Při své premiéře bude Dacia spoléhat na spojení s Prodrive. Britská firma má 40 let zkušeností s motoristickým sportem a od roku 2020 je zapojena do dálkových rallye včetně Dakaru.
Pokud jde o jezdce, devítinásobný šampion WRC Sébastien Loeb není na Dakaru nováčkem. Francouz soutěžil s Peugeotem v letech 2016 až 2019, poté jezdil za Prodrive v letech 2021 až 2023. Jeho nejlepším výsledkem je celkově druhé místo dosažené v letech 2017, 2022 a 2023, přičemž titul mu těsně unikl.
Druhá jezdkyně, Cristina Gutiérrez Herrerová, je šampionkou terénní rallye ze Španělska. Účastní se každé Rallye Dakar od roku 2017, kdy se stala první jezdkyní, která kdy závod dokončila.
Fáze testování prototypů začne v roce 2024 na marocké rallye. Generální ředitel Dacie Denis Le Vot řekl, že mají „nejlepší tým a jezdce ve hře“, a dodal, že jsou „vážnými uchazeči o vítězství“.