Hlavní obsah

Dacia Sandero je nejprodávanějším autem Evropy

Po dvou stříbrných medailích získalo Sandero titul nejprodávanějšího auta Evropy. Naopak loňské globálně nejprodávanější auto, Tesla Model Y, je až osmé.

Foto: Dacia

Dacia Sandero Extreme

Článek

Dacia Sandero je v Evropě už několik let nejoblíbenějším vozem mezi soukromými zákazníky. Nyní k tomu přidala další, důležitější zářez – za první pololetí letošního roku získala se 143 596 kusy titul absolutně nejprodávanějšího auta v Evropě. Oproti stejnému období loňského roku to je nárůst o 16 %.

Na druhém místě skončil Volkswagen Golf, který letos prošel modernizací. Jeho prodeje vzrostly meziročně o 43 % na 125 993 kusů. Těsně následoval Renault Clio (114 623 kusů, nárůst o 15 %), Volkswagen T-Roc (111 381 kusů, beze změny) a na pátém místě Peugeot 208 (107 097 kusů, nárůst o 1 %).

Celkové registrace nových aut vzrostly o 4,4 % na 6 847 842 vozidel, jak uvedla společnost Jato Dynamics, věnující se mimo jiné statistikám automobilového trhu. Její analytik Felipe Munoz britskému webu Autocar, který zprávu přináší, řekl, že tento mírný nárůst je výsledkem „složitějších provozních podmínek, včetně emisních předpisů, rostoucích cen vozidel a překážek nástupu elektromobilů“.

Nejprodávanějším automobilem v Evropě za rok 2023 se stala elektrická Tesla Model Y

AutoMoto

Tesla Model Y, která se za loňský rok stala globálně nejprodávanějším autem, s 101 181 prodanými kusy skončila na osmém místě. Je stále nejprodávanějším elektromobilem v Evropě, přestože zaznamenala meziroční pokles prodejů o 26 %. Těsně za Modelem Y se umístil jeho sourozenec Model 3, jehož prodeje naopak vzrostly o 37 % na 58 400 kusů.

Celkově prodeje elektromobilů zaznamenaly nárůst podílu na trhu o 1,4 % na 7,37 %, což bylo poháněno nárůstem prodejů čínských vozů o 26 %. Výrazný nárůst zde zaznamenaly BYDy Atto 3, Seal a Dolphin, a to na 17 tisíc kusů.

Registrace evropských elektrických vozů klesly o 14 %. Nejvíce to bylo u Porsche, o 55 %, následované 26% poklesem u Volkswagenu. Naopak prodeje BMW vzrostly o 7,5 % a získaly 10% podíl na trhu bateriových elektromobilů.

„Ostrá domácí konkurence je hnací silou mimořádného pokroku pozorovaného v Číně,“ uvedl Munoz. „Nicméně spojené dopady nasycení trhu, nadbytku nabídky a cenové války znamenají, že pro mnoho firem bude klíčová expanze do zahraničí, aby splnily své růstové ambice,“ dodal.

Test Dacie Sandero Stepway: Venkovský světák

Testy
Související témata:

Výběr článků

Načítám