Článek
V jednoduchosti je krása – Dacia společně s Renaultem vzali svou platformu B0, na které je postaven Logan a vytvořili Logan Pick-up a Logan Van. Výrobce uvádí, že 80 procent dílů Loganu Pick-up je stejný s osobním modelem Logan. Díky tomu se ušetřily peníze i čas potřebný k vývoji nového vozu.
Dacia Logan Pick-up není žádný krasavec, ale jeho design neurazí – je orientován vysloveně pro praktický provoz. A připraven je na to velmi dobře – užitečná hmotnost činí 800 kilogramů, délka nákladového prostoru je metr osmdesát, na šířku korba měří 1,37 metru. Na korbě nechybí nejrůznější úchyty (je jich celkem 16) pro zabezpečení nákladu, dokoupit se dá i uzavíratelný box nebo pevná plachta. Díky odtokovým kanálkům se plastová korba snadno udržuje v čistotě. V kabině je navíc úložný prostor, jenž pojme bezmála 300 litrů.
Dacia Logan Pick-up nabízí užitečnou hmotnost až 800 kilogramů
Zkoušený silnější turbodiesel (agregát byl syrový, na tachometru měl „natočeno“ pouhých 20 kilometrů) byl docela hlučný, ale měl skvělý zátah a pro užitkové auto typu pick-up je tento motor tou nejvhodnější volbou. Motor 1,5 dCi se nabízí ve dvou výkonových verzích – 70 k a 85 k a 160 Nm při 1700 otáčkách (silnější verze nabízí 200 Nm). Turbodiesel má vstřikování paliva typu common-rail a jeho spotřeba se v kombinovaném režimu pohybuje lehce nad pěti litry nafty na sto kilometrů. Vzhledem k 50litrové nádrži na palivo se teoretický dojezd pohybuje kolem 900 kilometrů.
Přední maska je stejná jako u původního Logana
Kromě dvou turbodieselů Dacia nabízí ještě benzínový motor 1,6 MPI (90 k).Všechny motory se dodávají s pětistupňovou, poměrně přesnou převodovkou, která se nachází i v ostatních současných modelech od Dacie. Interiér je stejný jako u Logana - vypadá obyčejně a jednoduše.
Dacia Pick-up je logickým rozšířením modelové řady. Je to levné a velmi praktické auto, které jako celek i přes mnoho kompromisů funguje. Základní výbava je sice docela chudá a navíc ji nelze pořídit s dieselovými motory, ale stačí připlatit nějakých třicet tisíc a máte solidně vybavené auto. Nejlacinější verze Access s benzínovou šestnáctistovkou přijde na 190 000 korun včetně daně, naopak za nejdražší verzi s motorem 1,5 dCi (85 k) si český importér účtuje 297 000 korun.
Dacia Logan Pick-up na délku měří čtyři a půl metru. Z vozu je dobře vidět, snad jen vnější zpětná zrcátka by mohla být větší