Článek
Dacia dlouho lákala na tenhle nový vůz. Dlouho světem létaly „ověřené“ informace o tom, jak strašně moderní bude, jak dostane rozdělená přední světla, že dostane podvozek Nissanu Qashqai apod. A výsledek?
Podvozek pravděpodobně zůstane ten samý, tedy z předchozího Nissanu X-Trail. Jen má prodloužený rozvor o 100 mm. Karoserie je prakticky stejná. Kdo dlouho neviděl duster naživo, asi jen těžko rozpozná změnu. Ta nejvýraznější je asi v tom, že čelní okno se přesunulo dopředu, takže interiér je výrazně větší. Přední světla jsou trochu plošší, stejně jako maska. A pak ta nejvýraznější změna – zadní světla původně svislá, jsou dnes čtvercová s jakýmsi křížem uvnitř.
Další změny jsou hlavně v interiéru, kde prý bude modernější přístrojová deska s měkčenými plasty a hlavně velkým displejem infotaimentu s podporou Android Auto a Apple CarPlay. V útrobách auta se pak najde kupa moderních bezpečnostních asistentů, jaké jsou k nalezení u všech ostatních současných aut, které se chlubí větším, než tříhvězdičkovým ohodnocením Euro NCAP, což je známka současného dusteru.
Co bude pod kapotou, se spolu s dalšími podrobnostmi dozvíme až 12 září.