Článek
Automobilka Dacia je známá tím, že zákazníkům nabízí skutečně potřebné věci a nic moc navíc. Díky tomu může svá auta prodávat za nízké ceny. Adaptivní tempomat dosud za potřebný nepovažovala, a tak v nabídce nebyl. To se ale dost možná změní, jak šéf značky Denis Le Vot odhalil britskému magazínu Autocar.
Nová nařízení EU týkající se elektronické výbavy nových aut přináší povinnost instalovat řadu systémů, které dacie dosud neměly. Je to třeba hlídání únavy řidiče, aktivní vedení v jízdním pruhu nebo tzv. inteligentní asistent rychlosti.
Dobrý sluha, neschopný pán? Jak fungují omezovače rychlosti
Potřebná technika a software nové vozy zdraží nejméně v řádech desítek tisíc korun a u aut značek jako Dacia to bude vidět nejvíc, protože dražší auta zpravidla výbavu, která je z nařízení EU nově povinná, již mají. Ale když už to všechno bude i na palubě dacií, už je podle Le Vota jen krůček k tomu, aby to plnilo také funkci adaptivního tempomatu. Navíc už nestojí tolik peněz navíc.
„Naší prací je definovat, co je nejdůležitější v určitém momentu v čase, a to se vyvíjí. Adaptivní tempomat bude součástí nových generací,“ cituje Le Vota magazín s tím, že manažer potvrdil původ změny právě v nových povinných prvcích výbavy.
Test Dacie Jogger Essential LPG: Důstojný základ
Neuvedl, jak velké zdražení mohou zákazníci očekávat. Již dnes je však jisté, že existující dacie budou muset novou technologii mít nejpozději v roce 2024, kdy budou novou výbavu muset mít všechna nově registrovaná vozidla v EU, nikoliv jen nově homologovaná, jak je tomu od 6. července letošního roku.