Článek
Rumunská značka Dacia, která v posledních letech slaví ohromné úspěchy svými cenově dostupnými modely, zamíří o segment výš nejen ve sférách crossoverů. Na rok 2026 má chystat premiéru fastbacku a kombi, které podle webu Carscoops budou mít za cíl posbírat ty zákazníky, pro něž se Škoda Octavia stala příliš drahou.
Projekt má prozatím název C-Neo a příliš informací o něm na světě zatím není. Má ale být zaplněním mezery na trhu, kterou řada automobilek vytváří – nebo s tím brzy začne – postupným opouštěním nižší střední třídy, dostupných „nízkých“ aut se spalovacími motory, ve prospěch crossoverů a elektromobilů.
Vůz má stát na základech ostatních dacií včetně SUV Bigster, což znamená v podstatě upravenou a prodlouženou platformu CMF-B, která původně vznikla pro malá městská auta. Délka však má být okolo 4,6 metru, čímž by novinka o zhruba 5 cm předčila MPV Jogger. Sedm sedaček však není příliš pravděpodobných, aby si modely vzájemně nekradly zákazníky.
Stejně jako automobilka šetří náklady používáním jedné platformy pro všechny své vozy, je pravděpodobné, že novinka dostane také jen drobně upravenou palubní desku z bigsteru a nového dusteru. Stejné by to mělo být s pohonnými jednotkami, takže můžeme očekávat zážehové motory, mild-hybridy, tzv. full hybridy a také pohon na LPG.
Co do cenové politiky je pravděpodobné, že Dacia bude postupovat stejně jako dosud u svých ostatních modelů a ceník obou verzí novinky bude nastaven níž než u přímých soupeřů. Kromě octavie se k jejím hlavním konkurentům mají řadit Peugeot 308, Opel Astra, Volkswagen Golf či Toyota Corolla.