Hlavní obsah

Dacia Bigster vstupuje na český trh

3:29
3:29

Poslechněte si tento článek

Velké SUV Dacia Bigster je možné od 15. ledna objednávat také na českém trhu. Vůz nabízí tradičně pestrou nabídku pohonných jednotek, volitelný pohon všech kol, čtyři výbavové stupně a jeho cena začíná na 549 000 korunách.

Foto: Dacia

Dacia Bigster

Článek

Značka Dacia vstupuje s modelem Bigster do segmentu C-SUV, kde chce nabídnout tradičně skvělý poměr ceny a užitečné hodnoty. Podle automobilky proto již v základu nabízí veškerou výbavu, na kterou jsou zákazníci v segmentu zvyklí.

Zájemci mohou vybírat z výbav Essential, Expression a vrcholem jsou stejně naceněné výbavové stupně Journey a Extreme, přičemž každý cílí svým obsahem na trochu jinou klientelu. Zatímco Extreme ocení milovníci outdooru, Journey osloví především řidiče zdolávající větší vzdálenosti.

Už základní výbava Essential přitom nabídne 6 airbagů, manuální klimatizaci, 10“ displej infotainmentu se zrcadlením telefonu, 7“ přístrojový štít, tempomat, zadní parkovací senzory a kameru, 17“ lité disky kol nebo světelný senzor.

Duster narostl. Dacia Bigster přijíždí jako dostupné rodinné SUV

AutoMoto

Ve vyšších výbavách nechybí například LED světlomety, automatická klimatizace, 18“ litá kola, modulární střešní nosiče, dešťový senzor, elektronická parkovací brzda, sofistikovanější audio-systémy nebo panoramatické střešní okno.

Tradičně pestrá je pak i nabídka pohonných jednotek, přinášející několik novinek. Základem je 1,2litrový přeplňovaný tříválec TCe 140 se 48V mild-hybridním systémem, nabízející nejvyšší výkon 140 koní. Spojen je výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol.

Foto: Dacia

Dacia Bigster nabízí již v základu velmi slušnou výbavu.

Motor je navíc dostupný také ve verzi ECO-G 140, tedy s úpravou na spalování benzínu i LPG. Díky nádrži na 50 litrů benzínu a 50 litrů LPG přitom slibuje dojezd až 1400 kilometrů. Poháněna je opět pouze přední náprava.

Pro zájemce o pohon všech kol je připravena motorizace TCe 130 4×4, jejímž základem je opět tříválcová dvanáctistovka. Motor je spojen se 48V mild-hybridním systémem, má však výkon pouze 130 koní.

Vrcholem nabídky je pak Hybrid 155, tedy full-hybridní systém, jehož základem je 1,8litrový spalovací motor kombinovaný s elektromotorem napájeným z baterie s kapacitou 1,4 kWh. Hybridní motorizace je jako jediná dostupná s automatickou multimódovou převodovkou.

Cena Dacie Bigster ve verzi Essential s motorem TCe 140 začíná od 552 000 Kč, plynová verze ECO-G 140 startuje na ceně 552 000 Kč a nejlevnější čtyřkolka má na cenovce 607 000 Kč. Za Hybrid 155 zaplatí zákazníci ve vyšší výbavě Expression minimálně 665 000 Kč.

Prodej vozu byl zahájen 15. ledna, vozy by měly být v dealerské síti k dispozici od jara tohoto roku.

Dacia zvažuje speciální edice inspirované účastí na Dakaru

AutoMoto

Dacia Sandero je nejprodávanějším autem Evropy

AutoMoto
Související témata:
Dacia Bigster

Výběr článků

Načítám