Článek
Leon s novou generací respektuje formální oddělení cupry, ze sportovní verze je samostatný model značky. Dosud byl k mání s přeplňovaným dvoulitrem o výkonu 245 či 310 koní a silnější verzí plug-in hybridu o výkonu 204 k, čímž se od Seatu Leon odlišoval více než jen znaky, laky a detaily.
Nově ovšem se Seatem bude sdílet dva motory. Jedná se o patnáctistovku s manuální převodovkou a výkonu 150 koní nebo s dvouspojkovou skříní. Tehdy má stejný výkon, ale mildhybridní asistenci.
Další alternativou je slabší verze dvoulitru o 190 koňských silách ve spojení s dvouspojkovou převodovkou.
Cupra Leon má nový vrchol. Verze VZ Cup má i skořepinová sedadla
Stejné motory Cupra nabízí rovněž pro crossover Formentor, ovšem ten nemá přímý ekvivalent v portfoliu Seatu.
Cena Cupry Leon se díky novým motorizacím posunula níže, na 779 900 korun v případě hatchbacku, kombi Sportstourer startuje na 799 900 Kč.
Sériová výbava s novými motorizacemi bude zahrnovat přední Full-LED světlomety, specifické nárazníky, zadní difuzor v barvě karoserie a 18palcová kola z lehké slitiny ve stříbrném odstínu.
V interiéru nebudou chybět sportovní sedadla čalouněná tkaninou, na přání si mohou zákazníci místo nich objednat skořepinová sedadla čalouněná kůží, kterou doplní obšitá přístrojová deska. Obrazovka centrálního infotainmentu s plnou konektivitou má 10 nebo 12 palců.
Podle českého zastoupení budou první vozy se základními motory u prodejců v říjnu.