Článek
Nejmenší model od automobilky Cupra se blíží své sériové podobě. Z odvážně tvarovaného konceptu UrbanRebel, který se ukázal loni v Mnichově, je nyní podstatně umírněnější Cupra Raval.
Raval bude třetím plně elektrickým sériovým vozem značky. Po stávajícím hatchbacku Cupra Born založeném na Volkswagenu ID.3 a dramaticky stylizovaném crossoveru Cupra Tavascan se chystá do prodeje v roce 2025.
Zatímco původní koncept zdůrazňoval, že „závodění je jádrem DNA Cupry“, nově odhalený model je mnohem bližší ukázkou vozu, který se začne prodávat.
Raval je jedním ze tří technicky identických malých elektromobilů koncernu VW. Dostane blízce příbuzné sourozence od Volkswagenu v podobě sériového ID.2 all a Škody, která vznikne ze sochy „Small“. Společně tyto tři vozy v podstatě nahrazují Volkswagen E-Up, Škodu Citigo-e iV a Seat Mii Electric.
Od trojice se již dlouho očekává cena pod 600 tisíc korun, očekává se však, že Cupra coby prémiová značka bude nejdražší.
Všechny tři modely budou vyráběny ve specializované nové továrně ve španělském Martorellu a spolehnou se na upravenou platformu MEB, která tak dostane přízvisko Entry.
Hlavním rozdílem proti známé architektuře MEB, na kterou spoléhají větší elektromobily koncernu, je možnost mnohem kratšího rozvoru náprav, v tomto případě jen 2600 mm. Vůz bude mít také poháněna jen přední kola proti zadokolkám na větší MEB.