Článek
Poté, co se Cupra formálně odtrhla od Seatu a vytvořila coby samostatná značka i svůj první svébytný model Formentor, představuje i první elektromobil. Ostatně pro sportovně zaměřenou prémiovou značku je právě elektromobilita součástí už krátkodobých plánů.
Novinka se jmenuje Born a vychází z konceptu El Born, který se představil ještě jako Seat na ženevském autosalonu v roce 2019. Vzhledem ke specifikům platformy MEB má podobně jako Volkswagen ID.3 krátké převisy karoserie, dlouhý rozvor náprav a velká, až 20palcová kola.
První elektrická Cupra v maskování ukazuje, že s elektromobilem nemusí být nuda
Konkrétně má vůz na délku 4322 mm, je 1809 mm široký a vysoký 1537 mm, rozvor činí 2765 mm. Detaily exteriéru se odkazuje na další modely Cupra, má zamračené LED světlomety, zadní spojené svítilny a volitelně také doplňky v barvě mědi.
Interiér je rovněž povědomý co do proporcí, ale palubní deskou, infotainmentem a dalšími prvky se od zmíněného Volkswagenu liší. Středová dotyková obrazovka má 12 palců, infotainment poslední generace nabízí pokročilé online služby. Posádka má mít dostatek prostoru díky ploché podlaze a nadstandardnímu rozvoru náprav.
Za volantem Cupry Formentor: Poprvé na výbornou
Cupra Born je alespoň prozatím vždy zadokolkou. Elektromotor nabídne 110 kW, 150 koní, či 150 kW, 204 koní. Pro výkonnější variantu je k dispozici balíček e-Boost, který z elektromotoru vymáčkne až 170 kW, 231 koní. Tehdy zrychlení na 100 km/h zabere 6,6 sekundy.
Baterie v podlaze má kapacitu 45, 58 či až 77 kWh. Jednotlivé varianty dle protokolu WLTP ujedou na jedno nabití 340 až 540 kilometrů. Born je kompatibilní s rychlými nabíječkami se stejnosměrným proudem a výkonem 125 kW. V případě největšího akumulátoru lze získat elektrickou energii pro ujetí 100 km za sedm minut.
Novinka se v září začne vyrábět ve Cvikově, po boku ID.3 či Audi Q4 e-tron. České ceny zatím nejsou známé.