Článek
Formentor e-Hybrid přijíždí na evropský trh, Česko nevyjímaje, hned ve dvou verzích pohonného ústrojí. Obě mají za základ benzínový čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 110 kW (150 koní). Ta slabší v kombinaci s elektromotorem nabídne maximální výkon 204 koňských sil.
Vrcholná Cupra Formentor dostane pětiválec z Audi a jméno VZ5
Silnější varianta nese přízvisko VZ a díky silnějšímu elektromotoru nabízí solidních 245 koní. Elektřinu dodává 13kWh lithium-iontový akumulátor. Vozidlo zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy a maximálně jede 205 km/h.
Oficiální metodika WLTP uvádí, že spotřeba paliva je u Formentoru VZ e-Hybrid 1,2 až 1,4 litru benzínu na 100 kilometrů. Slabší verze je schopna čistě na elektřinu ujet až 59 kilometrů, varianta VZ přibližně o 4 kilometry méně.
Do maxima se baterie dobije za 3 hodiny a 40 minut nabíječkou o výkonu 3,6 kW, u běžné 230V 10A zásuvky to trvá o něco méně než 5 hodin. Španělé si dali záležet i na systému řízení provozní teploty a nabíjení 130 kg těžké baterie. Má speciální dodatečnou chladicí soustavu s vlastním chladičem i expanzní nádobou.
Evropské auto roku 2021 zná své finalisty, je mezi nimi i Škoda
Zákazníci, kteří si SUV Formentor e-Hybrid objednají, se mohou mimo jiné těšit na moderní kabinu, které vévodí sportovní sedadla Cupra i velký displej, pomocí kterého bude mít řidič přehled i o elektrickém pohonu.
Samozřejmostí je i připojení Apple CarPlay či Android Auto nebo bezdrátové nabíjení telefonu.
Co se cen týče, Cupra postupně na českém trhu nabídne nejprve silnější Formentor VZ e-Hybrid. Jeho spodní cenová hranice startuje na 1 114 900 korunách.
Slabší SUV dorazí v horizontu několika týdnů a k mání bude za 974 900 korun. Cupra už na oba modely přijímá objednávky. Fabrika ve španělském Martorellu hodlá na začátku vyrobit až 100 kusů Formentoru e-Hybrid denně.