Článek
Omlazené modely už na první pohled zaujmou přepracovanou přídí, která sází na nový designový přístup „žraločího nosu“, prezentovaný s konceptem Cupra Terramar. Kromě nových nárazníků dostaly oba modely upravená LED matrix světla s trojúhelníkovým podpisem, větší masku a upravená loga.
Úpravou prošla také záď obou vozů, rovněž sázející na ostřeji řezaný design nárazníků a nová světla ozdobená novým logem, které je osvětlené. Nabídka laků se rozrostla o odstíny Century Bronze a Enceladus Grey.
Oba modely jsou dostupné s pestrou paletou pohonných jednotek, včetně mild-hybridu eTSI a čistě zážehových a vznětových motorů. Nová generace plug-in hybridu nabízí kombinovaný výkon až 200 kW (272 k), elektrický dojezd až 100 km a nabíjení při výkonu až 50 kW.
Největší novinkou je ale nový 2,0litrový zážehový čtyřválec určený pouze pro modely Cupra Formentor a Leon Sportstourer (zájemci o hatchback tak mají smůlu), naladěný na výkon 245 kW (333 k).
Tato motorizace je kombinována se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a sofistikovaným systémem pohonu všech kol, který má u zadní nápravy zařízení torque splitter pro optimální rozdělování výkonu mezi koly. Motorizace navíc dostala speciální jízdní režim Cupra a brzdy Akebono.
Kabina obou modelů nabídne přepracovanou středovou konzolu a nové materiály, tradičně s vysokým důrazem na environmentální původ. Cupra také použila nový infotainment s 12,9palcovou obrazovkou, vybavený podsvícenými posuvníky, a vylepšila rozhraní digitálního kokpitu. Novinkou je i audiosystém Sennheiser s 12 reproduktory.