Článek
Cupra el-Born je předprodukčním vozem, konceptem podle všeho velmi blízkým k produkční verzi. Vychází ze Seatu el-Born, který byl v podobném stádiu představen na loňském autosalonu v Ženevě. Jak standardní, tak i ostrá varianta Cupra v příštím roce odstartuje elektrický věk španělských značek.
Ženeva 2019: Seat představuje koncept el-Born, do výroby má jen krůček
Kúra od Cupry už je klasická. Vedle Atecy a Formentoru se el-Born postaví s matným lakem, sníženým podvozkem a typickými doplňky v měděné barvě. Uvnitř najdete Alcantaru, sportovní sedadla a rovněž „měděné” prvky.
Španělé bohužel tají podrobnější technické informace. Cupra zmiňuje zrychlení z nuly na 50 km/h za 2,9 sekundy. Bateriový balíček má celkovou kapacitu 82 kWh. Slibuje dojezd na jedno dobití až 500 kilometrů a dostatek energie pro ujetí minimálně 260 km za 30 minut dobíjení.
První jízda se Škodou Enyaq: Jedna z největších revolucí v historii značky
Zatímco základní el-Born byl v předpremiéře prezentován s jedním elektromotorem na zadní nápravě, Cupra nejspíš dorazí ještě s druhým, který bude pohánět přední kola. Jako v případě Škody Enyaq a verze RS. U Volkswagenu své rychlé elektromobily pojmenují GTX. Právě s nimi se může v budoucnu potkat v německém Cvikově, kde se bude el-Born vyrábět.